نامزدهای انتخابات از چسباندن آگهی و شعارنویسی بر روی دیواره‌ بناهای تاریخی پرهیز کنند

جلیل جباری گفت: نامزدهای انتخابات در راستای ارزش نهادن به تاریخ و هویت مردم باید از چسباندن آگهی و شعارنویسی بر روی دیوار بناهای تاریخی استان به‌طور جدی پرهیز کنند.

 «جلیل جباری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: این بناهای تاریخی هویت مردم این استان محسوب می‌شوند و لذا نامزدهای انتخاباتی باید از شعارنویسی و همچنین چسباندن آگهی‌های تبلیغاتی بر روی آن‌ها خودداری کنند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: با توجه به آغاز موعد قانونی تبلیغات انتخابات چسباندن پوستر و نصب آگهی در سطح شهرها نیز انجام می‌شود ولی چسباندن پوستر به دیوار بناهای تاریخی علاوه‌بر مخدوش کردن چهره شهر هویت مردم را زیر سوال برده و همچنین نوعی بی‌ارزش کردن تاریخ یک جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: طرف‌داران نامزدها بدون توجه به ارزش و اهمیت بناهای تاریخی شهرها اقدام به چسباندن آگهی تبلیغاتی بر روی این دیوارها کردند و در مواردی نیز اقدام به نوشتن شعار بر روی بناهای تاریخی می‌کنند که کار بسیار ناپسندی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اقدامات خسارات جبران‌ناپذیری به بناهای تاریخی استان وارد می‌کند که برای پاک‌سازی آن‌ها نیز بعدها باید از بودجه بیت‌المال هزینه شود .

 

جباری در خاتمه گفت: نامزدهای انتخاباتی باید برای حفاظت از هویت تاریخ استان از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

کد خبر 1066350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha