گنبدکاووس برگزیده طرح شبکه شهرهای خلاق در حوزه موسیقی شد

​کشمیری گفت: گنبدکاووس به دلیل ماندگاری، هویت، اصالت، آداب و سنن و ساز و آوازهای مختلف برگزیده طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر درحوزه موسیقی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عادله کشمیری» شامگاه امروز(سه شنبه ۲۵ خرداد) در جشنواره آوای ارادت اظهار کرد: بار دیگر این افتخار نصیب ما شد تا برای سومین جشنواره موسیقی آوای ارادت در خدمت هنرمندان این بخش باشیم، این جشنواره ابراز لطف و ارادت هنرمندان موسیقی است که توانستند به لطف خدای متعال به نغمه های موسیقی روح ببخشند و آن را به نوا درآورند و از این طریق آثار ماندگار را خلق کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: شاید موسیقی نسبت به دیگر هنرها قابلیت دسترسی بهتری داشته باشد، برای دیدن یک تئاتر و یا فیلم باید به سالن سینما و تئاتر برویم ولی موسیقی در بسیاری از نقاط در دسترس است و به همین دلیل شاید بیشترین اثر را در نشاط و شادابی انسان ها دارد.

 

وی تصریح کرد: اثر عمیقی که موسیقی بر روح انسان می گذارد و علت آنکه در بین علمای بزرگ  حرمت دارد به واسطه اثر غنایی آن است، از طرفی موسیقی از لحاظ علمی نیز بر انسان تاثیر دارد.

 

کشمیری اضافه کرد: نواهایی که با ذکر و ارادت به ویژه ارادت به اهل بیت و امام رضا (علیه السلام) همراه است قابل تحسین است و فرصت خوبی است تا بتوانیم از این نواها بهره مند شویم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: استان گلستان با وجود اقوام مختلف سرآمد وحدت و مهربانی است و این نواها با توجه به نفوذ قدسی و روح معنویت می تواند موثر واقع شود.

 

وی یادآور شد: امروز خرسند هستم که به بهانه سومین جشنواره موسیقی آوای ارادت فرصتی به دست آمد تا بار دیگر به گنبدکاووس افتخار کنیم؛ شهری که در زمره شهرهای خلاق کشور قرار گرفت.

 

کشمیری بیان کرد: از بین ۳۰۰ شهر کشور که داوطلب شهر خلاق بودند ۱۶ شهر انتخاب شد که از بین آن چهار شهر آق قلا،  گرگان، مینودشت و گنبدکاووس مربوط به استان گلستان است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه گنبدکاووس به دلیل ماندگاری، هویت، اصالت، آداب و سنن و ساز و آوازهای مختلف به عنوان شهر خلاق موسیقی انتخاب شد، گفت: این مهم افتخاری برای گلستان است.

 

وی ابراز امیدواری کرد؛ جشنواره آوای ارادت در استان  گلستان تداوم داشته باشد و موجب خلاقیت هنرمندان در زمینه موسیقی به ویژه موسیقی ارادت به اهل بیت(علیه السلام) شود.

 

کد خبر 1066356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha