اصحاب رسانه به پویش «مشارکت همگانی در ملک سلیمانی» پیوستند

در آستانه فرا رسیدن بیست و هشتم خرداد ماه، جمعی از اصحاب رسانه، نخبگان، دانشگاهیان و مداحان با حضور بر مرقد شهید سلیمانی به پویش مشارکت همگانی در ملک سلیمانی پیوستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه فرا رسیدن بیست و هشتم خرداد ماه، موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ جمعی از اصحاب رسانه، صبح چهارشنبه(۲۶ خرداد) با همراهی سازمان بسیج رسانه استان و با حضور بر مرقد شهید سلیمانی به پویش مشارکت همگانی در ملک سلیمانی پیوستند.

 

اصحاب رسانه همچنین میثاق نامه انتخاباتی را امضاء و بر حضور قاطع در انتخابات بیست و هشتم خرداد ماه تأکید کردند.

 

یکی از اصحاب رسانه هنگام امضای میثاق نامه نوشت «من رأی داده ام به تو... می دهم به تو...از کاسه چشم های مرا گر درآورند... ۹۸/۱۰/۱۳ - ۱:۲۰ »

 

یکی دیگر از اصحاب رسانه نوشت« هوالشاهد! ما بر آن عهد که بستیم، هستیم... ۹۸/۱۰/۱۳ - ۰۰/۳/۲۸ »

 

رسانه های مختلف در استان اعم از خبرگزاری ها، نشریات، سایت های خبری، شبکه های اجتماعی و... جهت ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری در حال تلاش و فعالیت هستند.

 

آمنه شهریارپناه از خبرنگاران فعال استان گفت: انتخابات در کشور ما مفهوم متفاوتی نسبت به دیگر کشور ها دارد؛ اول اینکه مشارکت شهروندان در سرنوشت سیاسی کشور است که تقریباً در همه نقاط دنیای دارای انتخابات مرسوم است و عده ای پای صندوق رأی رفته و یک گفتمان سیاسی را برای ۴ سال یا بیشتر انتخاب می کنند اما برای کشور ما متفاوت جلوه می کند.

 

وی افزود: نظام اسلامی ما بر اساس انتخابات شکل گرفته و قدرت خود را از مردم می گیرد؛ هر چند سال یک بار هم انتخابات مهر تأیید بر سیاست های کلی نظام اسلامی و خط و مشی آن در جوامع بین المللی است.

 

شهریارپناه با بیان اینکه در کنار اینکه باید بدانیم با انتخابات برای یک مجموعه مدیریتی یک رئیس انتخاب می کنیم؛ باید حواسمان به قدرت نظام هم باشد و هر دو را با هم ببینیم؛ تصریح کرد: بر خلاف دیگر کشور ها امنیت ملی ما به انتخابات که تجلی همراهی و همدلی و اتحاد مردم با نظام است؛ گره خورده و باید بپذیریم که انتخابات این نقش اساسی و حیاتی را در کشور ما دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس با انتخابات ۱۴۰۰ هم در واقع یک رئیس برای مجموعه مدیریتی کشور انتخاب  می کنیم؛ هم قدرت نظام اسلامی را نشان می دهیم و هم برای خود امنیت ایجاد می کنیم و این امنیت به کشورهای منطقه هم تسری داده می شود.

 

همزمان با حضور اصحاب رسانه؛ نخبگان و دانشگاهیان و جامعه مداحان نیز در گلزار شهدای کرمان حضور یافتند و ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهید سلیمانی به پویش مذکور پیوسته و میثاق نامه را نیز امضا کردند.

 

اقشار و گروه های مختلف از جمله مدافعین سلامت، حقوقدانان، بسیجیان و... هر یک به صورت جداگانه بر حضور حداکثری در انتخابات تأکید کردند.

 

تشکل های مختلف نیز مردم را دعوت به حضور حداکثری در انتخابات ۲۸ خرداد کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1066430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha