عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات مرقانون را رعایت کنند

حیدری گفت: عوامل اجرایی و نظارت در دوران انتخابات باید به گونه ای عمل کنند که مرقانون انجام شود و هیچ شک و شبهه ای به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، « رحیم حیدری » در جلسه با اعضای هیات های اجرایی و نظارت و نمایندگان فرماندار در صندوق های اخذ رای که امروز ( چهارشنبه، ۲۶ خرداد) در اداره فرهنگ و  ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه انتخابات با شور و رقابت سالم بین کاندیداها برگزار شود، گفت: نظام ایران متکی بر مردم سالاری دینی است و سرمایه اجتماعی قابلیت تبدیل به سرمایه های دیگر را دارد ولی دیگر سرمایه ها نمی توانند به سرمایه اجتماعی تبدیل شوند. 

 

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در دوره جنگ تحمیلی و بعد از آن و حتی در دوره کرونا همین سرمایه های اجتماعی بودند که همواره پای کار بوده و جانفشانی کردند، افزود: نظام مردم سالاری دینی از طریق انتخابات و آرا توسط مردم مشخص می شود که از اول انقلاب تاکنون همه کرسی های حساس کشور از طریق انتخابات توسط مردم برگزیده می شوند و حتی در زمان جنگ هم در اجرای انتخابات وقفه ای ایجاد نشد. 

 

حیدری با بیان اینکه رهبری فرمودند:" رای مردم حق الناس است"، تصریح کرد: عوامل اجرایی و نظارت در دوران انتخابات باید به گونه ای عمل کنند که مر قانون انجام شود و هیچ شک و شبهه ای به وجود نیاید و قوانین را نیز باید مطالعه کرد تا دقیقا همان موارد قانونی و وظیفه محوله اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه عوامل اجرایی و نظارت تا قبل از آغاز انتخابات حوزه های تحت مدیریت خود را کنترل و کم و کاستی ها را برطرف کنند، افزود: انتخابات دینی است که برگردن همه ما است و باید با حضور پرشور در پای صندوق های رای بهترین کاندیداها را برای پیشرفت کشور انتخاب کنیم.

 

« علی امیدوار » نیز در این جلسه با بیان اینکه تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات موضوعی دارای اهمیت است، اظهارکرد: به طور قطع با حضور پرشور همه آحاد جامعه در عرصه سیاسی – اجتماعی انتخابات، مردم پیروز اصلی خواهند بود.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار لنگرود با بیان اینکه حضور حداکثری ملت در انتخابات، پشتوانه مستحکمی از اقتدار ملی است، خاطرنشان کرد: برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم، امن و با مشارکت حداکثری و با محوریت قانون در تمامی برنامه‌های مرتبط، اولویت مجریان و ناظران انتخابات است.

 

 

کد خبر 1066558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha