ساعت ۲۴ امشب؛ پایان  پنجمین مرحله از ثبت نام مسکن ملی

ثبت نام مسکن ملی برای دوره پنجم که از ۱۹ خرداد در ۲۴۰ شهر آغاز شده بود تا ساعت ۲۴ امشب ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ثبت نام مسکن ملی برای دوره پنجم که از 19 خرداد در 240 شهر آغاز شده بود تا ساعت 24 امشب ادامه دارد.

 

بنابراین گزارش، بر اساس ماده یک آئین‌نامه اجرائی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

 

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند.

 

متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند. محل تامین زمین متقاضیان ساکن در شهر مینوشهر در استان خوزستان، شهر خرمشهر است.

 

این گزارش می افزاید: بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مرحله پنجم ثبت نام مسکن ملی ثبت‌نام کرده اند و تا ساعت ۱۲ شب امروز نیز امکان ثبت نام در شهرهای اعلام شده وجود دارد. فرصت ثبت‌نام در مرحله چهارم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی‌ماه) به اتمام رسید.

 

یادآور می شود: طرح اقدام ملی مسکن به استعداد ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن قرار دارد که از این تعداد تاکنون برای ۵۳۰ هزار واحد مسکونی زمین تامین شده و عملیات اجرایی آن‌ها شروع شده که با پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

کد خبر 1066633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha