کاهش میزان مراجعات تست تشخیص کرونا در مراکز بهداشتی گلستان

صداقت از کاهش میزان مراجعات آزمایش تشخیص کرونا در مراکز بهداشتی گلستان خبر داد.

«سید مهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هر چند ماه یک بار پیکی از شیوع ویروس کرونا شروع می شود و در حال حاضر در  دوره پس از پیک چهارم کرونا قرار داریم و اگر بی توجهی کنیم قطعا شاهد پیک پنجم خواهیم بود.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان  ادامه داد: از آنجایی که واکسیناسیون برای گروه سالمندان انجام شده است این طرح واکسیناسیون باعث می شود که میزان مرگ و میر و مبتلایان به کرونا کاهش یابد.

 

صداقت بیان کرد: درصدی از افرادی که نسبت به کرونا واکسینه شدند نیز ممکن است   به کرونا نیز مبتلا شود و باید از ماسک استفاده کنند.

 

وی به کاهش میزان بار مراجعات برای آزمایش تشخیص کرونا اشاره کرد و  افزود: در روزهای گذشته روزانه 500 آزمایش گرفته می شود و این روزها به 200 مورد رسیده که از این میزان روزانه 30 آزمایش مثبت اعلام می شود.

 

این مقام مسئول متذکر شد: واکسن در هفته آینده به میزان بیشتری به استان وارد می شود و می توانیم واکسیناسیون گروه 60 تا 70 سال را انجام دهیم و منتظر ورود واکسن به میزان زیاد و دستور اجرایی آن هستیم.

 

صداقت تاکید کرد: مراکز تجمعی در استان راه اندازی شده است که به طرح ملی واکسیناسیون کمک شایانی داشت و بیشترین تمرکز کاری ما در بحث واکسیناسیون است.

کد خبر 1066640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha