کتاب «تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان» رونمایی شد

قلیان از چاپ و رونمایی کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان به همت اعضای هیئت علمی این دانشگاه در ۸ فصل و در شهر امام هشتم(ع) خبر داد.

«مهدی قلیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تبریک ایام پر خیر و برکت دهه کرامت اظهار کرد: همزمان با ایام فرخنده دهه کرامت کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان به همت اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به چاپ رسید و این کتاب در آستانه ولادت با سعادت امام رضا(ع) رونمایی شد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان با همکاری حمیدرضا حسین زاده، وحید دانش‌نادران و حسن پیلارام به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات راز نهان به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: قیمت این کتاب ۶۰ هزار تومان بوده و چاپ اول آن در هزار جلد انجام شده، کتابی که در ۸ فصل و ۲۷۷ صفحه نگارش شده است.

 

وی تصریح کرد: فصل‌های کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان شامل (کلیات بیماری)، (آمار کرونا در جهان، ایران و خراسان رضوی)، (بررسی مدیریت کارآمد کشورهای مختلف در پاندمی کووید ۱۹)، (مروری بر تحقیقات انجام شده در مورد کرونا)، (مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور)، (اطلاعات در خصوص واکسن‌ها و داروهای کووید ۱۹)، (کرونا در مادران و کودکان) و (تظاهرات خارج ریوی بیماری کووید ۱۹) بوده است.

 

قلیان در خصوص بخش‌های مختلف کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان، بیان کرد: بخشی از کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان مربوط به مطالعات تطبیقی درباره کشورهایی مانند ایران است که در کنترل کرونا مؤفق عمل کرده‌اند، ضمن اینکه استفاده از فناوری‌های نوین و فناوری‌های جدید را از دیگر موضوعاتی بوده که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در بخش دیگری از کتاب تحلیل جامع بر همه‌گیری کرونا در ایران و جهان بحث چالش‌ها و تغییرات شگرف در حوزه آموزش به ویژه آموزش پزشکی مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم که این کتاب برای متخصصان و پژوهشگران در مسیر مبارزه با ویروس منحوس کرونا راهگشا باشد.

 

وی ضمن اشاره به تحولات عظیمی که کرونا در حوزه آموزش ایجاد کرده است، گفت: کرونا با وجود تمامی تلخی‌ها و سختی‌های که داشته درس‌های بسیارآموزنده‌ای هم داشت تا بیش از پیش قدر نعمت بزرگ سلامت را بدانیم و امیدواریم که تحولات ایجاد شده نیز در آینده موجب عدالت در آموزش و گسترش علم شود.

کد خبر 1066659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha