توسعه گلستان با بهره گیری از ظرفیت منطقه آزاداینچه برون

​حق شناس با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می توانست زودتر از این زمان به تصویب برسد، گفت: می توانیم از ظرفیت گلستان برای توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» عصر امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در پنجاهمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور برگزار شد، اظهار کرد: از همه استانداران، مدیران و نمایندگان مجلس که به دنبال ایجاد منطقه آزاد در استان گلستان بودند تشکر می کنم و این افتخار نصیب ما شد که بتوانیم شاهد به تصویب رسیدن این مهم باشیم.

 

استاندار گلستان بابیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می توانست زودتر از این زمان به تصویب برسد، ادامه داد: این منطقه مواد معدنی و ظرفیت های بی شماری دارد که می توانیم از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور استفاده کنیم.

 

حق شناس بابیان اینکه ده ها هزار قزاق در استان گلستان بیش از 70 سال زندگی می کنند، افزود: قزاقستان بزرگترین کشور محصور در خشکی است و بیش از 270 میلیون هکتار وسعت دارد که 220 میلیون هکتار آن که بیش از 100 برابر استان گلستان به شمار می رود می توانیم کشت کنیم.

 

وی افزود: کشت فراسرزمینی در قالب قطعات 50 تا 150 هزار هکتاری انجام می شود و ایرانی ها در این کشور محبوب هستند و می توانیم از این ظرفیت برای توسعه کشت فراسرزمینی استفاده کنیم.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه بیش از 163 قلم کالا براساس معاهده اوراسیا معاف از مالیات است که بخش عمده آن در استان گلستان تولید می شود، افزود: استان ظرفیت بی نظیری در حوزه حمل و نقل به شمار می رود.

 

حق شناس بابیان اینکه می توانیم در گلستان بندر چوب ایجاد کنیم، گفت: جزو پنج استانی در کشور به شمار می رویم که نزدیک به ۶ میلیون تن محصول کشاورزی داریم ولی سرانه درآمدی ما پایین تر از کشور است چرا که گندم ما بدون ارزش افزوده به مناطق دیگر صادر می شود.

 

وی به وجود ۱۰ هزار هکتار باغ زیتون در گلستان اشاره کرد و افزود: ۳۰ نوع زیتون در استان تولید می شود و می توانیم محصولات کشاورزی و دامی خود را در منطقه آزاد تبدیل و بسته بندی کنیم و به دیگر کشورها صادر کنیم.

 

 

کد خبر 1066672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha