مخالف  فروش زمین در مناطق آزاد هستیم/ اجرای ۸۰۰ پروژه با اعتبار ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی در مناطق آزاد

مومنی گفت: با فروش زمین در مناطق آزاد مخالف هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمیدرضا مومنی» عصر امروز (چهارشنبه 26 خرداد) در پنجاهمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: امیدواریم منطقه آزاد نسل سوم که اینچه برون نیز جزو آن به شمار می رود بتواند با یک رویکرد و فضای جدید به بهره برداری برسد.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: نباید اشتباهات منطقه آزاد نسل اول و دوم را در این منطقه آزاد داشته باشیم.

 

مومنی بیان کرد: در منطقه آزاد برخی مسائل مثل گمرک، حمایت های مالی دولت، قانون کار و غیره متفاوت است و این مهم مزیتی برای توسعه اشتغال به شمار می رود.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایران منطقه آزاد متفاوت با دیگر کشورها است، منطقه آزاد ما در ایران سازمان عمران مناطق هستیم و این در حالی است که مناطق آزاد تولید ثروت می کنند و بخشی از آن برای مناطق استقرار هزینه می شود.

 

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی کشور تاکید کرد: در ایران منطقه آزاد را ایجاد می کنیم و بعد به دنبال زیرساخت ها می رویم و این در حالی است که سرمایه گذار منتظر آن نمی ماند که زیرساخت ها را برای آنها تامین کنیم.

 

مومنی یادآور شد: نقشه راه مناطق آزاد باید از قبل مشخص شده باشد و در مناطق آزاد جدید با دو رویکرد کار را پیگیری می کنیم، نخستین برنامه ما راه اندازی و تصویب اساسنامه است و استان باید کمک کند که طرح جامع را نیز به صورت همزمان اجرایی کنند و درخواست ما این است که از مشاوران خارجی متخصص در این زمینه استفاده شود.

 

وی به ارائه اسناد مالکیت به سرمایه گذاران در مناطق آزاد تاکید کرد و افزود: با فروش زمین در مناطق آزاد مخالف هستیم و دولت امتیازی برای ما ارائه کرده است تا سقف سه میلیارد دلار تا کالاهایی که از منطقه آزاد وارد می شود به آن تخفیف دهیم.

 

این مقام مسئول به بحث بهره برداری از مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: بنا نداریم که مناطق آزاد اسلامی را به شکل موجود مدیریت کنیم و می توانیم در چارچوب مشخص وارد مذاکره شویم به شرط آنکه سرمایه گذار طرح جامع را اجرا کند.

 

مومنی بیان کرد: 800 پروژه با بیش از 120 هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد در طول هشت سال گذشته در مناطق آزاد کشور اجرا شده است.

کد خبر 1066677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha