مردم با حضور و رای خود سرنوشت کشور را رقم می زنند/مردم با حضور در انتخابات  به نظام آبرو خواهند داد

آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه مردم با حضور و رای خودشان در روز جمعه، سرنوشت کشور را رقم می زنند، تصریح کردند: همه باید شرکت کنند چون نظام اجتماعی کشور به این حضور نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، آغاز شد.

 

سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی ساعت ۱۹ به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد.

 

محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

* دهه مبارک کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا را به همه ملت عزیزمان و همه مشتاقان زیارت آن بزرگوار تبریک عرض می کنم. متاسفانه مدت‌هاست که از این فیض بزرگ محروم ماندیم.

 

* امیدواریم خداوند متعال به برکت دعا و شفاعت این بزرگوار رحمت و لطف خویش را بر این ملت روز به روز افزون کند و برکات مجاورت ملت ایران با آن روز به روز افزایش پیدا کند.

 

* بحث امروز من صرفاً درباره انتخابات است. تا کمتر از ۴۸ ساعت دیگر یک رویداد سرنوشت ساز در کشور اتفاق خواهد افتاد و آن عبارت است از انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا.

 

* قطعاً سرنوشت کشور در یک برهه زمانی در همه زمینه‌ها،در زمینه اقتصاد، مسائل فرهنگی، امنیت، سلامت و غیره وابسته به عملی است که شما مردم ایران روز جمعه ان‌شاءالله انجام خواهید داد. شما با حضور خودتان و با رای خودتان سرنوشت کشور را در همه مسائل عمده رقم می‌زنید.

 

*حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و یک سند متقن فکری است و صرفاً یک مسئله سیاسی نیست. البته فواید سیاسی حضور مردم خیلی زیاد است لکن علاوه بر اینها و مهمتر از اینها اصل فلسفه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی است. یعنی در جمهوری اسلامی، جمهوری یک بخش و اسلامی یک بخش است و اگر جمهور حضور نداشته باشند جمهوری اسلامی تحقق پیدا نمی‌کند.

 

*  کار بزرگ مردم اولا اصل مشارکت، ثانیا نوع مشارکت و نوع انتخاب خواهد بود که امیدواریم خداوند متعال همه دلهای ملت ایران را هدایت کند و بتوانیم به بهترین وجهی در این عرصه ظاهر شویم.

 

* مردم با حضور و رای خودشان در روز جمعه، سرنوشت کشور را رقم می زنند. کار بزرگ مردم، اصل مشارکت و نوع انتخاب آنها خواهد بود.

 

* مردم در انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و به نظام آبرو خواهند داد.

 

* همه باید شرکت کنند چون نظام اجتماعی کشور به این حضور نیازمند است.

 

* اقدام به انتخابات، یک عمل صالح است.

 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری جمعه ۲۸ خرداد  برگزار می‌شود.

کد خبر 1066687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha