نورافشانی آسمان مساجد و امامزادگان استان زنجان در شب میلاد امام رضا(ع)

حجت الاسلام کرمی از راه اندازی کاروان شادی به مناسبت دهه کرامت در زنجان خبر داد و گفت: آسمان مساجد و امامزادگان استان زنجان در شب میلاد امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) نورافشانی می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در خصوص برنامه های دهه کرامت و گرامیداشت سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: از میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است که به همین منظور برنامه های متعددی در سطح استان پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی با اشاره به نورافشانی آسمان مساجد و امامزادگان شهر در شب ولادت امام رضا(ع) گفت: فضاسازی و تزئینات متحدالشکل، راه‌اندازی کاروان‌های شادی و گروه سرود، پخش نماهنگ‌های مرتبط در ایام دهه کرامت بخشی از این برنامه ها است.

 

وی ادامه داد: اجرای مسابقه با جایزه برای نام‌های رضا و معصومه، فعالیت در فضای مجازی، اجرای برنامه مشترک و استقبال از خادمان افتخاری حرم مطهر رضوی و برگزاری جشن‌های ولادت و بزرگداشت امامزادگان با کسب مجوزهای لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌‌های دهه کرامت است.

 

حجت الاسلام کرمی با اشاره به گرامیداشت سالروز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: مردم ایران میزبان فرزندان اهل بیت(ع) بوده و این بزرگواران در شهرها و روستاها سبب برکات معنوی و محل مراجعه مردم هستند.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، امامزادگان و بقاع متبرکه پناهگاه و محل آرامش مردم هستند و مردم با ارتباط با این بزرگواران راه‌های مناسبی برای گشودن گرفتاری‌های مادی و معنوی پیدا می‌کنند.

 

این مقام مسئول با اشاره به وجود ۱۳۲ باب امامزاده در استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازسازی تعدادی از آن‌ها در دستور کار قرار دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بقعه قیدار نبی(ع) اشاره کرد.

 

کد خبر 1066752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha