سرنوشت ایران، سرنوشت همه/ خراسان جنوبی میعادگاه حماسه سازان

استان خراسان جنوبی امروز همزمان با ایران اسلامی به میعادگاه حماسه های حضور تبدیل شده و مردم با هر رأی خود پاسخ دندان‌شکنی بدخواهان می دهند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ امروز جمعه ۲۸ خردادماه مردم خراسان جنوبی با حضوری پرشور و انقلابی در پای صندوق های رأی، ارتباط و اتصال مستحكم خود را با نظام اسلامی را كه خواست رهبر معظم انقلاب است به اثبات می رسانند.

 

دیار کویر، امروز میزبان عشق و ارادت ملتی است كه حتی از پیشكشی خون سرخ خود در راه آرمان ها و اعتقاداتشان دریغ نمی كنند. مردمان نیک سرشت ایران زمین، حماسه ای باشكوه را در تاریخ جهان به یادگار می گذارند تا آیندگان بدانند ایران همیشه و تا ابد جاویدان خواهد ماند.

 

انتخابات امسال به دلیل تداوم اپیدمی ویروس کرونا، با شرایط خاصی همراه است که تمهیداتی اضافه بر دوره های گذشته برای آن پیش بینی شده که همین سختی کار دست اندرکاران و مجریان را در روز رأی‌گیری بیشتر می کند.

 

کرونا حریف اراده قوی مردم نشد

مردم ولایتمدار سراسر استان خراسان جنوبی، در حالی که ماسک‌های بهداشتی زده‌اند و توصیه‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را رعایت می‌کنند، برای انتخاب نامزدهای مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

 

کرونا ویروس نتوانست در شور انتخاباتی مردم استان تاثیر بگذارد و مردم را از حضور در پای صندوق های رأی باز دارد. «حسن لطفی» جوان رأی دهنده ای است که رأی خود را در مسجد توحید شهر بیرجند به صندوق انداخته است. او می گوید: من هم مثل بسیاری از شهروندان برای حفظ سلامتی از ماسک استفاده کرده ام.

 

وی می افزاید: درست است ویروس مهلک کرونا وجود دارد اما از یک طرف، با مراقبت های لازم می توان جلوی آن را گرفت و از طرف دیگر اینکه، این نگرانی نباید ما را از مساله مهم شرکت در رأی گیری بازدارد چون انتخابات تعیین سرنوشت یک ملت است.

 

این شهروند بیرجندی خاطرنشان می‌کند: من با رأی دادنم خواستم به وصیت‌نامه سردار دل‌ها عمل کرده و به شهدا بگویم ما تا پای جان در کنار رهبرمان و همراه و همگام با ایشان هستیم.

 

امروز از همان نخستین دقایق آغاز رأی‌گیری پیر و جوان و زن و مرد همه آمده‌اند تا وطن، این واژه سراسر عشق در اراده‌های مردمانش متبلور شود. در این میان حس تازه رأی اولی ها که همراه با خانواده در صف انتظار برای نخستین تجربه رأی دهی ایستاده اند قابل تشخیص است.

 

«فاطمه پروازی» شهروند دیگری است که برای رأی دادن به مدرسه آیت در خیابان معلم بیرجند آمده است. او می گوید:‌ ابتدا تردید داشتم که از منزل خارج شوم؛ نگران بودم که در شعب اخذ رأی مبتلا به ویروس کرونا شوم، ‌اما خوشبختانه اینجا همه مسائل بهداشتی رعایت می شود و من هم بدون دغدغه رأی دادم.
 

 

این رأی اولی با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات از آنها می خواهند بدون نگرانی در پای صندوق ها حضور یابند و با انتخاب فردی اصلح رأی خود را به صندوق اندازند.

 

 

انتخاب مولفه  مردم سالاری دینی  

«طاهره حیدری» هم که خانم خانه داری مشغول است برای رای دادن به حسینیه صاحب الزمانی(عج) رفته است. او می گوید: ویروس کرونا هر چقدر هم قوی باشد، نمی تواند در اراده مردم ما برای شرکت در انتخابات تاثیری داشته باشد.
 

 

این بانوی بیرجندی از انتخابات به عنوان مهم‌ترین مؤلفه‌ی نظام مردم سالاری دینی نام می برد و ادامه می دهد: در صحنه انتخابات بایستی اقشار مردم اعم از زن و مرد در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری ها از حق مساوی برخوردار باشند تا با مشارکت جمعی در ساختار آینده بهتر کشور سهیم شوند.

 

امروز همه آنان که دلسوز میهن و سرنوشت آن و مردمانش هستند آمده‌اند تا کمر همت بسته و محکم پای این انقلاب بمانند و از آن دفاع کنند. انقلابی که با خون هزاران شهید و خون‌دل خوردن ملت آن، برای رسیدن به استقلال و خروج از یوغ مستکبران حاصل شده و برای پایداری‌اش باید همچنان استقامت کرد، گاهی از نوع مقاومت اقتصادی، گاهی جدیت در امر سیاست خارجی، گاهی حضور در انتخابات و گاهی مقابله با هجمه‌های بی‌امان فرهنگی که همه و همه قصد ضربه زدن ایران را دارد.

 

این مردان و زنان، دختران و پسران جوان و پیشکسوتان شهر و روستا، امروز از محله و حسینیه و مسجد و مدرسه یک‌نفس فریاد عشق به وطن و ارادت به ولایت سر می دهند تا صدایش گوش جهانیان را پر کند. معاندان، امروز در کاخ‌های پوچ ساخته شده از خیال‌بافی‌های خامشان، به خود خواهند لرزید و نقشه‌های شومشان را بر بادرفته خواهند یافت.

 

به عشق حرف‌های رهبرم آمدم

«نعیما سنیان» با حضور در شعبه اخذ رأی، خود را فرزند این سرزمین می داند و می گوید: از ابتدای صبح به عشق حرف‌های رهبرم و به امید حل مشکلات و آبادانی کشورم برای رای دادن آمدم. ملت ایران درسته که در سالهای اخیر با مشکلات اقتصادی مواجه شدند و اتفاقات زیادی را در ماههای اخیر دیدند اما حضور در صحنه های مختلف از جمله انتخابات امروز را وظیفه شرعی و ملی خود می‌دانند و به طور قطع حضور پرشور خواهند داشت.

 

وی تاکید می‌کند: همه مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهور باید برای این مردم و کشور صادقانه کار و تلاش کنند چرا که مردم هم صادقانه در صحنه های مختلف حضور یافتند و به درخواست مسئولان لبیک گفتند.

 

هر رأی اهدای یک گل لاله برای شهدا و امام (ره) و یک پایه محكم برای انقلاب است، امروز هم از آن روزهایی است كه جوانان و نوجوانان ایران اسلامی دوشادوش هم سرنوشت كشور را رقم می زنند و باری دیگر در دهه کرامت با شرکت در جشن انتخاب، حماسه سیاسی را خلق می كنند.

 

امروز، تلاش و نقشه های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی برای كمرنگ كردن، حضور مردم در انتخابات نقش برآب شده و بار دیگر همه و همه آمدند و با ندای رسا اعلام كردند كه با تمام وجود از آرمانهای انقلابمان پاسداری خواهند كرد.

 

گفتنی است؛ فرایند رای‌گیری از ساعت ۷ صبح امروز جمعه ۲۸ خرداد در هزار و ۲۴ شعبه اخذ رای استان آغاز شده و تعداد شعب در این دوره ۱۵درصد نسبت به انتخابات گذشته افزایش یافته است. امسال ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر آقا و ۲۸۰ هزار و ۹۷۹ نفر خانم هستند.

 

 

 

کد خبر 1066760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha