اولین تجربه، اولین انتخاب

رأی اولی ها امروز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برای کسب اولین تجربه خود، پای در صحنه انتخابات گذاشتند تا آگاهانه با اولین انتخاب سرنوشت کشور خود را به خوبی رقم بزنند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ شعبات اخذ رأی امروز ۲۸خردادماه شاهد حضور رأی اولی‌هایی است که با شوری متفاوت اولین کنش سیاسی خود را تجربه می کنند. آینده سازانی که بیشترین سبب مشارکت خود را سهیم شدن در ساختن آینده ای بهتر برای کشور و نسل های پیشرو عنوان می کنند.

 

فرزندان رشید سرزمین علم و ادب که درس انقلاب و ارزش های آن را در سال های گذشته از پدران و مادران آزاده خود آموختند امروز مسئولیت پذیری خود را همصدا با سایر اقشارمردم قدرشناس ایران اسلامی به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و در پای صندوق های رأی حاضر شدند.

 

این حضور پرشور و نشاط دانش آموزان رأی اولی مسئولیت رئیس جمهور آینده و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را سنگین‌تر می‌کند تا برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات آنان گام های موفقی بردارند. در استان خراسان جنوبی ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۴۸ نفر رای اولی‌اند و می خواهند برای اولین بار در یک همه پرسی سیاسی شرکت کنند و بلوغ سیاسی خود را محک بزنند.

 

تجلی اراده جوانان بیرجندی برای اقتدار نظام

«نجمه سبزه کار» یکی دیگر از دختران رأی اولی که امروز همراه خانواده در پای صندوق رأی حضور یافته است  در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند می گوید: سالهاست منتظر چنین روزی هستیم تا من هم مثل بقیه مردم با رأی دادن در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم.

 

رأی خود را باعث اقتدار نظام اسلامی و تیری به قلب دشمنان می داند و می افزاید: ما این انقلاب را ساده به دست نیاورده ایم و تا آخرین نفس برای حفظ آن دفاع می کنیم.

 

اما این دختر جوان ۱۸ساله به عنوان یک ایرانی از رئیس جمهور آینده انتظار دارد تا با مهار گرانی‌ها در مدت کوتاهی وضعیت اقتصادی کشور را سامان ببخشد و شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کند.

 

سبزه کار معتقد است شعار دادن به تنهایی کافی نیست بلکه باید به وعده های خود عمل کنند چون تجربه نشان داد در دوره های گذشته برخی شعارهایی دادند که هرگز به آن جامعه عمل نپوشانند و مردم را دلسرد و ناامید کردند.

 

حس خوب یک انتخاب

شاید یکی از ناب ترین حس‌های زندگی لحظه ای است که برای نخستین بار انگشت اشاره ات رنگ انتخاب می گیرد و به خود می بالی به آن حد از بلوغ فکری رسیده ای که می توانی در کنار سایرین در انتخاب سرنوشت کشورت دخیل باشی. امروز لذت این حس ناب را «حنانه دباغی» وقتی برگه رأی را در صندوق می انداخت تجربه کرد.

 

وی که امنیت و آسایش کشور را مدیون خون شهدا می داند، می گوید: امروز باید با حضور در انتخابات رهرو مکتب شهدا باشیم تا دشمنان این نظام اسلامی در اهدافشان ناکام بمانند.

 

این جوان بیرجندی دهه هشتادی با بیان اینکه شرکت نکردن درانتخابات تصمیم‌گیری افراد دیگر به جای ما را در پی دارد، می‌افزاید: ایمان، صداقت، عدالت طلب، کارآمدی باید ملاک افراد درانتخاب فرد اصلح باشد‌.

 

دباغی همچنین از انتظاراتش از رئیس جمهور آینده كشور سخن گفت و از وی خواست تا حتما به شعارهای تبلیغاتی خود جامه عمل پوشانده و البته جوانان را فراموش نكند.

 

هستيم بر آن عهد كه بستيم

برای یکی دیگر از رأی اولی‌ها که در شعبه اخذ رأی حضور یافته، راستگویی رئیس‌جمهوری مهم‌ترین معیار است. البته به سابقه قوی اجرایی، مدیر و مدبر بودن فرد هم اشاره می کند. «مرتضی احمدی شوکت‌آباد» معتقد است اولین رأی هم خیلی جذاب است و هم خیلی حساس. نباید از روی هیجان یا تحت تأثیر کسی، فردی را انتخاب کرد.

 

وی در ادامه تأکید می کند: رأی اولی های بیرجندی با شرکت در انتخابات پیام انزجار خود را به زیاده‌خواهی های استکبار  در جهان مخابره می کنند که همچنان بر عهدی که با این نظام و آرمان هایش بسته شده پایبند هستند و مقدرات کشور را به دست خود خواهند گرفت.

 

امروز باری دیگر حضور دانش آموزان رأی اولی شور و طراوات انتخابات در چله دوم انقلاب اسلامی را دوچندان کرده است و شکوفه های رأی اولی در صندوق های رأی عطر استقلال و آزادی ملت ایران را به خارج از مرزهای ایران اسلامی متصاعد کرده است.

 

آرای در استان خراسان جنوبی که مردمش در تمام صحنه های حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه در انتخابات زبانزد هستند امروز نیز انتخاباتی پرشور در حال رقم خوردن است. اقشار مختلف مردم به پای صندوق های رأی آمدند تا این بار با انتخابی اصلح رئیس جمهوری توانمند و کارآمد را راهی پاستور کنند.

 

جشن تکلیف ۱۶ هزار رای اولی در خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: در کنار ۵۶۰ هزار واجد الشرایط استان، ۱۶ هزار نفر رأی اولی داریم که با اولین رأی خود، نخستین انتخاب سیاسی را انجام می دهند. 

 

وی ادامه داد: مردم ما به ویژه رأی اولی ها در این حضور، تفکر و نظریه خود را برای تعیین سرنوشت به صندوق ها می اندازند.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که بسیار مهم است که مردم بدانند این حضور چه اهمیتی دارد، گفت: پایه و اساس کشور ما بر حضور مردم است و این مردم هستند که با حضور در انتخابات ها باید مسیر و نحوه مدیریت کشور را تعیین می کنند.

 

 

 

کد خبر 1066762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha