۶۷ هزار شعبه برای رای‌گیری پیش بینی شده است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ۶۷ هزار شعبه برای رای‌گیری پیش بینی شده است،گفت: این تعداد شعبه نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته ۷درصد و نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۲درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبستان،عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز پنج شنبه (۲۷خرداد)که به مناسبت برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد ،گفت: وظیفه شورای نگهبان در بحث انتخابات پاسداری و صیانت از آرا مردم است تعبیر رهبر انقلاب درباره انتخابات فردا یعنی رویداد سرنوشت‌ساز رویکرد مهمی است از این رو‌آنچه که وظیفه شورای نگهبان است حفاظت و صیانت از حق مردم است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر حفظ سلامت مردم در این دوره از انتخابات اظهار کرد: مقام معظم رهبری دغدغه‌هایی را روز گذشته درباره انتخابات مطرح کردند که شورای نگهبان در طول یکسال گذشته این مطالب را مد نظر فرار داده است .


وی با اشاره به بحث نظارت بر چاپ و توزیع تعرفه ها گفت: در این دوره ناظرین ما ۲۴ساعته بر بحث چاپ و توزیع تعرفه ها نظارت داشته اند و در این دوره  حدود ده درصد بر تعداد تعرفه ها افزوده شده است و در روز جمعه ستاد نظارت بر انتخابات به صورت بر خط با همه شعب در تماس هستند و نگرانی از بابت کمبود تعرفه وجود ندارد.

 

وی همچنین با بیان اینکه برای حفظ سلامت رای دهندگان اثر انگشت برای احراز هویت رای دهندگان حذف شده است گفت: در این دوره بحث احراز هویت به صورت الکترونیکی است و همچنین یک ناظر از سوی وزارت بهداشت در هل شعبه رای‌گیری حضور داشته باشد.

 

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای حفظ امنیت انتخابات گفت: جلسات متعددی با نهادی امنیتی و تظامی برای حفظ سلامت انتخابات برگزار شده است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

 

وی در مورد برگزاری انتخابات در خارج از کشور،بیان کرد: تمامی هماهنگی ها و اقدامات با دولت های کشورهای که ایرانیان در این کشور ها حضور دارند انجام شده است و ایرانیان خارج از کشور نگرانی از این بابت نداشته باشند.

 

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ۶۷ هزار شعبه برای رای‌گیری پیش بینی شده است ،گفت: این تعداد شعبه نسبت به انتخابات ریاست جمهوری گذشته ۷درصد و نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۲درصد افزایش داشته است .

 

وی همچنین در مورد شفافیت نظارت بر انتخابات گفت: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری می توانند در هر شعبه اخذ رای نمایندگانی داشته باشند و روسای ستادهای آنها نیز می توانند روز جمعه با حضور در شورای نگهبان بر بحث نظارت شورای نگهبان نظارت کنند.

کد خبر 1066844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha