۳ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن هستند

نجاتی با بیان اینکه واجدین شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و ۶۳۵ هزار نفر است که از این تعداد ۱۰۰ هزار نفر رای اولی هستند گفت: چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخد رای برای انتخابات در نظر گرفته شده و همه تمهیدات لازم جهت انتخاباتی پرشور اندیشیده شده است.

«رضا نجاتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات 28 خرداد اظهار کرد: خوزستان همانند دیگر استان‌ها برابر برنامه زمان‌بندی ابلاغی از سوی ستاد انتخابات کشور کار خود را آغاز کرد و تمام فرایندهای انتخاباتی را یکی پس از دیگری توسط فرمانداران، بخشداران و کمیته‌های استانی پیش برد.

 

رئیس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه در خوزستان انتخابات در 28 شهرستان، 87 شهر و 350 روستا برگزار می‌شود افزود: چهار هزار و 183 شعبه اخد رای برای انتخابات در نظر گرفته شده و بیش از 100 هزار نفر عوامل اجرایی، بازرسی و نظارت کار انتخابات را در روز 28 خرداد انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه روز (جمعه 28 خرداد) از ساعت 7 صبح تا 12 شب تمام شعب اخذ رای آماده رای‌گیری از مراجعان هستند اضافه کرد: واجدین شرایط رای دادن در خوزستان سه میلیون و 635 هزار و 635 نفر است که از این تعداد 100 هزار نفر رای اولی هستند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه تعداد یک میلیون و 837 هزار و 937 نفر از واجدین شرایط مرد و یک میلیون و 797 هزار و 698 نفر زن هستند تصریح کرد: امسال شعب اخذ رای 15 درصد افزایش یافته تا مردم به راحتی دسترسی داشته باشند و تجمعی صورت نگیرد.

 

وی تعداد کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر در استان را حدود سه هزار و 400 نفر عنوان‌ کرد و با اشاره به اینکه این تعداد کاندیدا برای کسب بیش از 470 کرسی رقابت‌های تبلیغاتی داشته‌اند ادامه‌ داد: همچنین بیش از 10 هزار 600  نفر کاندیدای شوراهای روستا برای کسب 6 هزار کرسی در استان خوزستان به رقابت پرداخته‌اند.

 

نجاتی ابراز کرد: یکی از دغدغه‌های مردم در بحث کرونا است که در این راستا تمهیدات لازم جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام و رابطین سلامت هم در شعب حضور دارند و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، مواد ضدعفونی، ماسک و موارد لازم در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه رای دهندگان ضمن رعایت الزامات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی حتما خودکار شخصی همراه داشته باشند یاد آور شد: در کل همه فرایندها و زمینه‌های کار انتخابات مهیا است و در روز جمعه همه مردم وفاداری‌ خود را به انقلاب با حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ رای اعلام خواهند کرد.

 

کد خبر 1066955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha