قهر با انتخابات معنا ندارد/نگاه من در حل مسائل کشور ایجابی است

لاریجانی عملکرد حکومت و دولت‌ها را در مشارکت مردم در صحنه انتخابات تاثیرگذار دانست و گفت: نباید با انتخابات قهر کرد بلکه باید با انتخابی درست و با عملکردی ایجابی به دنبال رفع مشکلات بود.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علی لاریجانی» امروز(۲۸خرداد) در سفر به مازندران وارد استانداری شد و در جمع رسانه‌های مستقر در ستاد انتخابات استان اظهار کرد: ساز و کاری که برای انتخابات در کشور در نظر گرفته شد در سطح استان بسیار منظم است.


مشاور مقام معظم رهبری با بیان اینکه انتخابات از ساعت 7 صبح  شروع شد و اعضای هیات‌های اجرایی، ناظران شورای نگهبان، نمایندگان کاندیداها در پای صندوق‌های رای حضور دارند، افزود: تعداد صندوق‌های رای به اندازه کافی است با توجه به پراکندگی که وجود دارد. امیداوریم انتخاباتی خوب و سالم منظم برگزار شود تا پشتیبان خوبی برای حل مشکلات کشور باشد.

 


لاریجانی دلیل حضور خود در مازندران را  تعلق به این استان دانست و گفت: علاقمند بودم به عزیزانی که دراین استان تلاش می‌کنند خسته نباشید بگویم.

 

وی با بیان اینکه انتخابات باید برای حل مشکلات کشور سرمایه ملی باشد، افزود: به خاطر مسائل ملی کشور دلخوری‌ها نباید تاثیر گذار باشد اگر اشکالی هم وجود دارد باید در آینده حل شود.


**شورای نگهبان رد صلاحیتم را مکتوب اعلام نکرد
نامزد رد صلاحیت شده سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه تاکنون در خصوص رد صلاحیت‌ها شورای نگهبان به من چیزی نگفت، تصریح کرد: منطقی‌تر بود در بررسی صلاحیت‌ها افراد را دعوت می‌کردند؛ اما این کار انجام نشد!


لاریجانی ادامه داد: براساس قانون اگر صلاحیت‌ها احراز نشد طبق فرمایشات رهبری باید به صورت کتبی اعلام می‌کردند. این کار هم انجام نشد شاید تصمیم جدید داشته باشند.


وی یادآور شد: در خصوص رسیدگی به شکایات در قانون الزام وجود دارد که باید رد صلاحیت‌ها اعلام شود. هرچند این مسائل امروز نیست تمام هم و غم رسانه‌ها باید به مسائل روز باشد تا مشارکت سیاسی افزایش یابد.


لاریجانی درباره پیش بینی مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد ماه 1400 گفت: چون اول وقت است نمی‌توانم حضور مردم را ارزیابی کنم. اما طبق گزارشات ستاد انتخابات با توجه به اینکه از ساعت7 صبح رای گیری شروع شد انتخابات در حال انجام است. الان کمی برای قضاوت زود است. براساس تاکیدات رهبری و بخش‌های سیاسی کشور حضور مردم در مسائل بیرونی و مشکلات داخلی  تاثیر گذار است.


**اهمیت عدالت سیاسی در کشور
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اهمیت عدالت سیاسی در کشور تاکید کرد و افزود: مهمتر این است اگر معتقدیم که عدالت در کشور باید رخ دهد عدالت در ساحت سیاست معنای مهم آن مشارکت سیاسی است که همان در انتخابات دیده می‌شود. هر چه مسابقه در این امر بهتر باشد عدالت در صحنه سیاسی بهتر محقق می‌شود.


این مسئول عدالت در انتخابات را بخشی از نظریه سیاسی دانست و افزود: لازم است عدالت در صحنه انتخابات محقق شود.

 

**عملکرد دولت‌ها در مشارکت مردم تاثیرگذار است
لاریجانی عملکرد حکومت و دولت‌ها را در مشارکت مردم در صحنه انتخابات تاثیرگذار دانست و یادآور شد:  رسانه‌ها به عنوان انتقال دهنده خدمات دولت به مردم می‌توانند مشارکت در انتخابات را افزایش دهند. پس از انتخابات در جای خود به نقد و بررسی بپردازند.

 

تعبیر مشاور مقام معظم رهبری در خصوص مسائل کشور را موضوعی مربوط به هر فرد دانست و گفت: نباید با خودمان و انتخابات قهر کنیم. اگر اشکالی وجود دارد باید رفع شود؛ همان‌طور که برای بیماری راه علاج وجود دارد قهر کردن هم راه حل نیست باید نگاه ایجابی و مثبت داشته باشیم. 


وی افزود: لذا برداشت من این است در مقابل مشکلات در کشور باید نگاه اصلاحی داشته باشیم چون سرنوشت خودمان است.

 

لاریجانی با اشاره به اینکه اگر مشکلی در انتخابات وجود دارد سرجای خودش باید حل شود مسائل دیگر را نباید بار این مسائل کرد، خاطر نشان کرد: تاکنون دیدار انتخاباتی با هیچ کاندیدایی نداشته و بحثی هم راجع به انتخابات و پس از آن نداشتم.


**نگاه من در حل مسائل کشور ایجابی است
وی نگاه خود را در حل مسائل کشور ایجابی عنوان کرد و گفت:  نگاه من در حل مسائل کشور ایجابی است و در حکمرانی درست این است که سیاست مداران در حل مشکلات بر حسب وضعیت نگاه مثبت داشته باشند تا جایی که از دستمان بر بیاید برای حل مسائل نظرمان را به صورت گفتاری مطرح می‌کنیم. نه اینکه مشارکت داشته باشیم.

کد خبر 1067267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha