فعالیت شعب اخذ رای در چهارمحال و بختیاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

جزایری گفت: پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در همه شعب اخذ رای چهارمحال و بختیاری رعایت می شود.

سید «راشد جزایری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در همه شعب اخذ رای چهارمحال و بختیاری رعایت می شود.

 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۶۵۰ کارشناس بهداشت در شهرستان‌های ۱۰‌گانه استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب اخذ رای سیار و ثابت را بررسی و نظارت می‌کنند.

 

جزایری ابراز کرد: انتخابات یکی از مهمترین رویدادهای سیاسی کشور است که در راستای برگزاری هرچه بهتر این رویداد، همه دستگاه‌ها بنا بر حیطه وظایف خود رسالت مهمی بر عهده دارند.

 

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات در شرایط شیوع کرونا سبب شد تا پروتکل‌های بهداشتی متناسب با آن تدوین و ابلاغ شود و در همین راستا تمام تلاش‌ها به کار گرفته شده است تا بتوان به طور کامل این پروتکل‌ها را در شعب اخذ رای اجرا کرد و مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

 

جزایری، جانمایی شعب اخذ رای را از مهمترین این پروتکل‌ها برشمرد و گفت: توصیه شده تا در انتخاب شعب اخذ رای، فضاهای باز در اولویت قرار گیرد و چنانچه فضاهای بسته انتخاب شده است باید درب ورودی و خروجی جداگانه در نظر گرفته شود و تهویه طبیعی و مصنوعی نیز در نظر گرفته شده باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از بررسی سلامت عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسان انتخابات خبر داد و گفت: از سه روز گذشته روند تست گیری ویروس کرونا از عوامل برگزاری انتخابات انجام شده است و همه عوامل از نظر سلامت تایید شده‌اند.

 

جزایری از راه‌اندازی سامانه «شعبه یاب» ویژه انتخابات خبر داد و گفت: با فعال شدن این سامانه افراد با سن بالا و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند می‌توانند شعب کم تراکم را برای مراجعه انتخاب کنند.

 

وی همچنین به رصد بیماران مبتلا به کرونا از طریق نرم‌افزار «ماسک» اشاره کرد و افزود: مبتلایان به کرونا باید قانون قرنطینه خانگی را رعایت کنند و چنانچه در این خصوص بی‌توجهی کنند شناسایی و مطابق ضوابط با آنها رفتار می‌شود.

 

کد خبر 1067286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha