رییس جمهوری منتخب باید به جایگاه اصلی زنان واقف باشد

مدرس حوزه علمیه خواهران کرمان گفت: نیاز جامعه این است بانوان به آرامش برسند تا بتوانند بزرگترین، موثرترین، بارارزش ترین کاری که در عالم باید انجام دهند که تربیت است را با آرامش انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، طباطبایی جمعه (28 خرداد) در ویژه برنامه «انتخابات 1400 میدان حضور» در خصوص اهمیت حضور و مشارکت بانوان در انتخابات گفت: نیمی از جمعیت جامعه ما را خانم ها تشکیل می دهند و قطعاً حضور خانم ها بسیار اثرگذار است؛ از طرفی یک خانم همسر، مادر، خواهر و فرزند است و از هر جهت می تواند بر خانواده بسیار اثرگذار باشد.

 

مدرس حوزه علمیه خواهران کرمان بیان کرد: خود یک خانم می تواند یک حضور مؤثر داشته باشد و هر یک رأی اثر خاص خود را دارد و اینکه واقعاً مقام معظم رهبری هم تأکید کردند که گلایه مندی هایی هست و مشکلاتی بوده و فرمودند که «با صندوق های رأی قهر نکنید و حضور داشته باشید».

 

وی افزود: قطعاً خانم ها امروز می توانند حضور پررنگ و باشکوه داشته باشند و واقعاً دیدید که در این ایام چقدر تبلیغات از شبکه های دشمن از جمله بی بی سی و منافقین ها شد که مردم حضور نداشته باشند و رأی ندهند؛ این همه هجمه ها بود.

 

طباطبایی خاطرنشان کرد: امروز بانوان با حضور پرشکوه خود تمام نقشه های آن ها  را نقش بر آب می کنند و این همه برنامه هایی که ریختند را باید تخریب کنیم و ما باید در کنار ملت و دولت باشیم که پشتوانه و دلگرمی باشد و قطعاً امنیت ما به حضور مردم برمی گردد.

 

وی در خصوص نگاهی که باید ریاست جمهوری آینده ایران به حضور بانوان در عرصه اجرایی داشته باشد؛ تصریح کرد: اینکه ارزش و جایگاه خانم ها حفظ شود، خیلی مهم است و واقعاً یکی از دردها این است که بعضی ها نگاه ابزاری داشته باشند و این بسیار کم لطفی است لذا باید جایگاه و شخصیت و متانت زن حفظ شود.

 

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: بانوانی داریم که بسیار با استعداد هستند و باید کمک کرد که این استعدادها و توانمندی ها شکوفا شود بنابراین خانم ها به خصوص خانم های خانه دار نیاز دارند که حمایت شوند.

 

وی اظهار کرد: متأسفانه 4 میلیون خانم سرپرست خانوار داریم که فقط 177 هزار نفر آن ها بیمه هستند پس این عزیزان نیاز به حمایت دارند؛ خانمی که مسئول خانواده شده و باید نقش پدری را هم ایفا کند قطعاً نیاز به یاری دارد پس باید این در نگاه رئیس جمهور آینده دیده شود.

 

طباطبایی بیان کرد: چه خوب است جایگاه خانم ها حفظ شود و کارهایی وجود داشته باشد که به زندگی و مادر بودن آن ها آسیب وارد نکند و جایی که خانم ها از 7 صبح تا 4 و نیم بعد از ظهر باید در آن مکان حضور داشته باشند قطعاً این برای یک خانم مناسب نیست و خانمی که قرار است همسر باشد و هست یا باید مادر باشد، این به وظیفه اصلی او ضربه وارد می کند.

 

وی اظهار کرد: نیاز جامعه این است بانوان به آرامش برسند تا بتوانند بزرگترین، موثرترین، بارارزش ترین کاری که در عالم باید انجام دهند که تربیت است را با آرامش انجام دهند.

 

مدرس حوزه و دانشگاه درباره انتخاب اصلح، گفت: اولاً به خانم ها تأکید می کنم که حتماً حضور داشته باشند و اطرافیان خود را تشویق کنند و بدانند که رأی آن ها اثرگذار است و هر یک رأی مانند یک موشک نقطه زن است و حتماً حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: مولی الموحدین علی (ع) می فرمایند «بهترین ویژگی که برای کارگزار و حاکم است مهربانی، بخشش و عدالت است» یعنی ما به کسی رأی دهیم که واقعاً مهربان است و مردم را دوست دارد و خدمتگزار و بخشنده و عادل است.

 

طباطبایی ادامه داد: نکته ای که بسیار مهم است اینکه پیامبر اکرم(ص) می فرمایند«مسئولیتی را که پذیرفتی در قبال آن باید متعهد و مسئول باشی» این مسئولیت پذیری خیلی مهم است که وقتی کسانی که سمتی را قبول می کنند بدانند در پیشگاه مردم و خدا بازخواست می شوند و باید جوابگو باشند و اگر کم کاری کنند و در مقابل مسئولیتی که پذیرفتند حضور پیدا نکرده و فعالیت نکنند بسیار خطرناک است.

 

وی اظهار کرد: بنابراین مهربانی، ساده زیستی، مسئولیت پذیری، عدالت، بخشندگی، تقوا و ... از جمله معیارها و شاخص های انتخاب اصلح است.

 

کد خبر 1067296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha