انتخابات در امنیت کامل با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود/ اقتصاد زنده در ارتباط با دنیا رشد می کند

جهانگیری با بیان اینکه امیدوارم مردم کسی را از میان کاندیداها انتخاب کنند که زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات داخلی و فضای بین المللی را به وجود آورد، گفت: طبق گزارش وزارت کشور انتخابات با امنیت کامل و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: گزارش هایی که از سراسر کشور به وزیر کشور رسیده است، گویای آن است که هم اکنون انتخابات در  آرامش و امنیت و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حوزه ها در حال برقراری است و حضور مردم را طبق روال در پای صندوق ها شاهدیم.

 

وی با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، رییس جمهور انتخاب می شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور، مسئول قوه مجریه و رییس دولت است.

 

جهانگیری ادامه داد: رییس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت های مختلفی برای توسعه کشور و مسایل سیاست خارجی بر عهده دارد.

 

جهانگیری ادامه داد: رییس جمهور در شوراهای اصلی در بخش های مختلف کشور سیاستگزار است و تمام این بخش ها در حوزه رییس جمهوری است.

 

وی گفت: امروز مردم دست به انتخابی می زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چهارچوب قانون اساسی به او واگذار کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

 

جهانگیری در مورد مسئولیت شورای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیئت دولت بخشی از اختیارات در این مصوبات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این طریق در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود.

 

وی گفت: بخشی از مسایل شهر و روستا بر عهده این شورا است و مردم با انتخاب شهرداران و دهیاران می توانند مسایل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات هر چهار سال یک بار همزمان برگزار می شود و از مهمترین انتخابات کشور به شمار می رود.

 

وی با اشاره به حساسیت انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی، لغو تحریم ها و حل مسایل کشور در فضای بین المللی قرار داریم.

 

جهانگیری ادامه داد: مسایل داخلی کشور با مسایل بین المللی بسیار مرتبط است، نمی توان اقتصاد را حتی در چهارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگربینی انجام داد.

 

جهانگیری تصریح کرد: اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا استقرار یابد، پول، بازار و کالا بگیرد.

 

وی با بیان اینکه وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند، یادآور شد: به همین دلیل مسایل سیاست خارجی تاثیر تعیین کننده ای در مسایل اقتصاد کشور دارد و رییس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است.

 

معاون اول رییس جمهور گفت: امیدوارم مردم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور و حل مشکلات مردم را در داخل و فضای بین المللی به وجود بیاورد.

کد خبر 1067325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha