گزارش شبستان از حضور شخصیت های دینی و مذهبی در پای صندوق های رای

شخصیت های دینی و مذهبی امروز ۲۸ خرداد همزمان با برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور پر شور خود در پای صندوق های رای آراء خود را به صندوق انداختند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  امروز 28 خرداد روز آزمونی بزرگ برای ملت ایران است تا با عمل به وظیفه انقلابی خود و حضور پرشور در پای صندوق های رای باردیگر حماسه ای عظیم خلق کرده و جهانیان را متحیر عزت و همدلی خود کنند.

انتخابات به عنوان دستاورد ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی در تحقق مردم سالاری یک موهبت است که به مردم داده شد تا در تعیین سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند و با حضور حداکثری و آگاهانه، پیروی از خط امام (ره)، لبیک به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با شهیدان، همچون  گذشته دشمنان ایران و انقلاب اسلامی را ناکام گذارند. شخصیت های دینی و مذهبی کشورمان همچون دیگر آحاد جامعه با حضور بر پای صندوق های رای و همگام با ملت سربلند ایران اسلامی بار دیگر با حضور یکپارچه در انتخابات، اقتدار ملی و بین المللی کشور را تقویت و با درایت و هوشیاری توطئه های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را خنثی نمودند.

 

 

بنابراین گزارش؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، که امروز ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با حضور در دبستان پسرانه کمیل، منطقه ۳ واقع در ده ونک رای خود را در صندوق رای گیری انداختندو با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیار مغتنمی برای تقویت بنیه مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، گفت: این انتخابات منطبق با رویه جاری در کشور به عنوان یک دستاورد بزرگ برای جمهوری اسلامی است که به صورت متمادی برگزار شده و مردم نیز حضور پررنگی در آن داشته‌اند.

 

 

 

 

حجت‌الاسلام «روح الله حریزاوی»،‌ قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی امروز صبح راس ساعت ۸ با حضور در دانشگاه صنعتی شریف رای خود را به صندوق انداخت و گفت: انتخابات تجلّی معتنابه مردم‌سالاری دینی است و تعیین سرنوشت و آینده یک حکومت و یک ملت در آن انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام حریزاوی افزود: در انتخابات معلوم می‌شود که نظریه اسلام سیاسی و نظام انقلابی شعار نیست بلکه یک واقعیت است، همچنین معلوم می‌شود که حضور مردم در تعیین آینده خودشان تزیینی نیست و در حد بیعت نیست؛ بلکه نقش مردم در انتخابات فراتر از بیعت است و حقیقتاً تعیین سرنوشت انجام می‌شود و اینجاست که مشخص می‌شود رای افراد می‌تواند تا چه اندازه اثرگذار و ارزشمند باشد.

 

وی افزود: مردم آگاه ایران با انقلاب خود یک انتخاب اساسی انجام دادند و آن انتخاب پیاده‌سازی توحید و نفی بندگی غیر خدا بود. در طول سالیان مردم با تمام فراز و نشیب‌ها پای این انتخاب ایستادند و با هر انتخابات طلب می‌کنند که مسئولین با لیاقتی بیایند و آن‌ها را برای نتیجه‌بخش کردن این انتخاب یاری بکنند.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلام خاطر نشان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ هم یک گام بلند برای حرکت ملت ایران به سمت آرمان‌هایش می‌باشد و همانطور که رهبری فرمودند مردم حتماً از این انتخابات خیر خواهند دید.

 

 

 

 

 

 

بنابراین گزارش؛‌مرتضی طاهری، مداح پیشکسوت اهل‌بیت (ع) گفت: رای دادن یعنی من زنده ام و سرنوشتم برایم مهم است.  اعضای جامعه مداحان اهل بیت(ع)ازساعت ۱۶ تا ۲۱ با حضور صندوق سیار ارای خود را در خانه مداحان درون صندوق خواهند انداخت .

 

 

حجت الاسلام شهاب مرادی روحانی جوان کشورمان که در حسینیه دزاشیب رای خود را بر صندوق انداخته اند گفت: مطمین باشید اگر با قصد قربت؛ و با حجت شرعی ای که در ذهن دارید به هر کس رای بدهید رای به جمهوری اسلامی و تشکر از شهدا و وفاداری به ولایت فقیه است و حتما عندالله مأجور خواهید بود. حتی اگر فی الواقع بهترین و مناسب ترین را انتخاب نکرده باشید.

 

 

 

 

بنابراین گزارش، حجت الاسلام «امیر علی حسنلو»، مدیرگروه تاریخ وسیره مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف شبستان گفت: به یقین توجه امام رضا علیه السلام همراه ملت خواهد بود از آن جهت که ملت ایران دوست دار و عاشق امام رضا علیه السلام هستند لذا با عنایات معنوی آن حضرت که ولادتشان در این ایام قرار گرفته هم دشمنان ملت و ایران با حضور مردم شکست خواهند خورد.

حجت الاسلام حسنلو ادامه داد: با وجود تبلیغات زیاد دشمنان ایران، علیه کشورمان در فضای مجازی و در رسانه ها مردم از اول صبح در صف های طولانی در انتظار رسیدن صندوق‌های و آغاز انتخابات بودند تا حمایت خود را از نظام اسلامی با حضور پر شور اعلام نمایند.

 

 مدیرگروه تاریخ وسیره مرکز مطالعات وپاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه  افزود: مردم به خوبی می دانند طبق فرمایش قرآن کریم خداوند انسان را درانتخاب سرنوشت جامعه و تغییر و تحول مختار قرار داده است ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم دقیقا به همین معنا دلالت دارد که جامعه. باید درتحول و تغییر حرکت جمعی داشته باشد این حرکت می تواند همین انتخابات باشد یکی از مصادیق مهم انتخابات است قرآن به حرکت جمعی تاکید دارد با واژه قوم که مترادف امت و ملت است بنابراین مردم عزیز برای ایجاد تغییر باید در صحنه با تمام قوا وتوان باشعور وعلم حاضر شوند .انتخابات از مصادیق همین آیه شریفه است. 


حجت الاسلام حسنلو خاطر نشان کرد: بنده هم در شهر مقدس قم در جوار کریمه اهل بیت علیهما سلام حاضر شده و در انتخابات شرکت نمودم چون براساس فرمایش قرآن وسیره اهل بیت(ع) باید در تغییر سرنوشت اقدام نمود. در دهه کرامت از خاندان کرم برای امت اسلام درخواست لطف وعنایت الهی را داریم.

 

 

 

 

حجت الاسلام دکتر «یحیی جهانگیری سهروردی» استاد سطوح عالی تفسیر، عضو مرکز گفتمان صلح اسلامی سوئد، و مبلغ بین المللی در گفت و گو با شبستان گفت: امروز توفیق داشتم در ابتدای صبح رای خود را در شهر مقدس قم به صندوق بیاندازم و  این وظیفه دینی ملی و اجتماعی خود را انجام دادم.

 

حجت الاسلام جهانگیری افزود: حضور اقشار مختلف پای صندوق های رای در ابتدای ساعات رای گیری برای من قابل توجه بود. من رای خود را پس زیارت حضرت معصومه(س) در صندوق انداختم و نایب الزیاره همه ایرانیان خارج از کشور بودم.

وی ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور امسال با وجود جریان های مخالف در فشار و با مشکل رای داده اند و من به نیابت از آنها نایب الزیاره آنها بودم. آنچه از مشاهدات خودم برداشت کرده ام آمارها و پیش بینی ها متفاوت خواهد بود و حضور بیش از آمارها و پیش بینی ها بود به نظرم اتفاق بزرگی خواهد افتاد.  

 

این گزارش در حال تکمیل است ....

 

کد خبر 1067489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha