تجلی حضور گیلانی ها در انتخابات ۱۴٠٠/دشمن از حضور ما می ترسد

شناسنامه و کارت ملی ام را بر میدارم و از خانه خارج می شوم ، در راه آنچه را که در این مدت آموخته ام مرور می کنم، امروز روز انتخاب و امتحان من است.

خبرگزاری شبستان_ گیلان، نوشین کریمی؛ امروز ۲۸خرداد ۱۴۰۰، روز امتحانات نهایی و انتخابات خدمتگزاران ملت ایران است. تمام ماهواره های کشورهای غربی و اروپایی، تمام کشورهای دوست و دشمن لحظه به لحظه این ساعات را از ابتدا تا انتها رصد می کنند. این امتحان اگر چه داخلی است اما فراتر از مرزها سرنوشت ایران را رقم می زند.

 

شناسنامه و کارت ملی ام را بر می‌دارم و از خانه خارج می‌شوم. در راه آنچه را که در این مدت آموخته ام مرور می کنم.

 


از چندین ماه قبل دفتر انتخابات را باز کرده دیدم. هنوز خیلی ها برای انتخابات ثبت نام نکرده بودند که شروع کردند برای تبلیغات. خیلی ها ثبت نام کردند و در این بین عده ای صلاحیتشان تایید نشد. عده ای دوباره درخواست دادند و تایید صلاحیت گرفتند. تعدادی از کسانی که قبلا تایید صلاحیت گرفته بودند به جهت اعتراض به تایید صلاحیت شدگانی که در ابتدا احراز نشده بود و بعد تایید شدند از کاندیداتوری خود استعفاء دادند.

تنور تبلیغات رسمی روشن نشده بود که عده ای بستر فضای مجازی را باز دیدند و شروع کردند برای مسابقه امروز خود را گرم کنند.... عده ای به دنبال ائتلاف رفتند و عده ای به دنبال حذف رقیب با شبهه افکنی و انتقاد این حزب و آن گروه و درصدد ایجاد اختلاف برآمدند. تبلیغات رسمی برای نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا آغاز شد. گرچه از ماه ها قبل افراد در فضای مجازی و تشکیلات و گروه های مردمی خود درصدد جمع آوری آرا و جلب نظر مخاطبین برای طرح ها و برنامه های خود برآمدند، اما عده زیادی هم با نصب بنر و پوستر شهرها و روستاها را از عکس های خود پر کردند. طرفداران عده ای از سر بی مهری عکس ها و پوسترهای رقبا را پاره می کردند و نظافت زمین را برای رفتگران زحمتکش دشوارتر می کردند.

شهرداری رشت در اقدامی در پیاده راه فرهنگی شهر با برپایی تلویزیون شهری پخش مناظره های ریاست جمهوری را در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برای مردم فراهم کرد، تمام شبکه ها پوشش برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری را  بر عهده داشتند، کلیه گروه های واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و... شور و نشاط تبلیغاتی از تمام قشرها، گروه ها، اصناف و مردم عادی دیده می‌شد.

در فراوانی فضایی که گاهی باید در نگاه و تفکر به آن از آگاهی و بصیرت بالایی برخوردار می بودیم تا مسیر را گم نکنیم و تکلیف را بخوبی به انجام برسانیم، گاهی پیشنهاد خرید و فروش رأی هم به چشم می آمد.

 



گاهی بحث نارضایتی مردم از معیشت و اقتصاد، بیکاری و  دزدی و اختلاس مسئولان دوره های گذشته به دلت چنگ می انداخت که تو را ناامید کند؟! اما از سوی دیگر مسئله وحدت، ولایت، همگرایی، امنیت، انقلاب، انتقام حاج قاسم و... دلت را قوت می داد که بروی، بروی در صحنه و میدان بایستی تا جایت را مزدوری پر نکند.



به شعبه اخذ رأی رسیدم، در صف کسانی که جلوتر از من آمده اند، می ایستم، شانه به شانه شان جلو می روم، هنوز مانده تا نوبتم برسد، با کسانی که زودتر از من آمده اند و آنهایی که بعد از من دارند به صف اضافه می شوند در مورد امتحان امروز و انتخابشان گفتگو می کنم.


«صدیقه فرخی» می گوید: ما که مسئول هم نیستیم می توانیم قشنگ حرف بزنیم، مهم این است که انسان اهل عمل باشند.



وی که پرورش گل داخل حیاط خانه اش دارد افزود: این شهر، این کشور، این مردم همه مانند گل هستند، هر گل یک نوع نگهداری و مراقبت می خواهد.
 

فرخی اضافه کرد: عقب ماندگی ما به‌خاطر حماقت های برخی است که جنگ با خارج را به بهای جنگ داخلی می خواهند پیروز شوند، نمی دانند که اگر هوای این خانه، این شهر و کشور سالم باشد و ما بهتر نفس بکشیم راحت تر پشت آنها می ایستیم.

 



شهروند دیگری که خود را «مینا دانشمند» معرفی می کند اظهار کرد: همه ما برای دفاع از جمهوری  اسلامی که به گفته معمار کبیر انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است، وظیفه داریم.



وی بیان کرد: دیروز شهدا از حریم وطن دفاع کردند و امروز نوبت ما است که با حضور در صحنه های حساس مثل انتخابات از حریم جمهوری اسلامی دفاع کنیم.



دانشمند افزود: باید بدانیم به دلیل توطئه‌ دشمنان و غربزده ها و کم کاری و سهل انگاری مسولان، کشور دچار بیماری و افت شده است ولی همانطور که ما هیچ گاه از علاج بیماری عزیزانمان دلسرد نمی شویم، نمی توانیم بالاترین سرمایه ارزشی انقلاب خودمان را هم با ناامیدی و دلسرد شدن از دست بدهیم.



وی با اشاره به اینکه تجربه ثابت کرده که مسئولان ناکارآمد از رای ندادن مردم خوب ولی ناامید بر سرکار آمدند و ما باید این اشتباه را اصلاح کنیم گفت: انتخابات یک فرصت است پس نباید این فرصت را برای جولان  مجدد ناکارآمدها از دست داد.



«رمضانی» هر رای را یک تیر به قلب استکبار جهانی دانست و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: یک سال و نیم پیش وقتی پیکر حاج قاسم را تشییع می کردیم به دنبال یک «انتقام سخت»بودیم و امروز روز گرفتن این انتقام است.

 



وی گفت: همه ما آن‌روزها عکس پروفایلمان، آهنگ پیشواز گوشی هایمان و زمزمه حرف هایمان «ما سردار سلیمانی هستیم» بود و می‌دانیم اگر حاج قاسم را به شهادت نمی رساندند، امروز او هم با ما در این صف ایستاده بود و رأی می‌داد.



رمضانی تصریح کرد: رأی امروز ما قوی تر، بالاتر و کم هزینه تر از چیزی است که بگوییم برای این نظام و انقلاب تاثیری ندارد.
 

من آمده ام تا بگویم رأی من کمترین کاری است که می توانم با آن دل خانواده شهدا و مدافع حرم، جانبازان و ایثارگرانی که از همه چیز گذشتند تا ایران اسلامی را مقاومتر از همیشه در جهان نشان بدهند، شاد کنم.

کد خبر 1067513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha