مردم با هر فکر و اندیشه‌ای که دارند پای صندوق‌های رای بیایند

دلخوش اباتری گفت: مردم با هر فکر و اندیشه‌ای که دارند باید پای صندوق‌های رای بیایند و در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سید کاظم دلخوش اباتری» امروز(جمعه 28 خرداد) در جمع خبرنگاران میزان شرکت مردم استان گیلان در انتخابات امروز را خوب توصیف کرد و اظهار داشت: مردم باید با هر فکر و اندیشه‌ای که دارند پای صندوق رای بیایند و در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت  مردم نسبت به برخی مسائل داخلی نگرانی‌هایی دارند ابراز داشت: همین مردم وقتی پای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی به میدان می‌آید  و وقتی توطئه و تهمت‌ها و تحقیرهای دشمنان را می‌بینند به شور آمده و هیچ وقت مسائل کلان را به مسائل جزیی نمی‌فروشند.

 

دلخوش اباتری با تاکید بر اینکه یک مسئول واقعی و خدمتگذار نباید وقتی پشت میز می‌نشیند قدرت را بر مردم تدجیح دهد اضافه کرد:  امیدواریم با انتخاب شوراهای جدید شهر و روستا و دولت جدید شاهد تحولات و آثار مثبتی در کشور باشیم و چالش‌ها رفع شوند.

 

وی اینکه قانون اساسی در کشورمان 177 اصل داشته و به عنوان  میثاق ملی کشورمان تلقی می‌شود را متذکر شد و ابراز داشت: در قانون اساسی هم حقوق ملت، مسائل فرهنگی، اجتماعی و حقوق ملت در جایگاه نمایندگان مجلس دیده شده است و حتی حقوق مردم در جایگاه  کسی که به عنوان نفر اول اجرایی کشور انتخاب می‌شود ذکر شده است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه مردم باید در انتخابات فردی را انتخاب کنند که مشکلات و دغدغه‌های جامعه را می‌شناسد و به قانون اساسی عمل می‌کند اضافه کرد: در همین جا به همه مردم توصیه می‌کنم حتما به قانون اساسی رجوع کرده و آن را مطالعه کنند زیرا قانون اساسی خط‌ مشی کلی نظام است و راه را به ما نشان می‌دهد.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس اذعان کرد: امیدواریم در این ساعات پایانی افرادی که هنوز رای نداده‌اند برای سرنوشت کشور خود حتما پای صندوق‌های رای حاضر شوند زیرا هر یک رای ما در مبادلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اثرگذار است و هر چه قدر آمار آراء یک رئیس جمهور بالا رود او می‌تواند با قدرت بیشتری برابر دنیا ایستاده و از حقوق ملت دفاع کند.

 

دلخوش اباتری در پاسخ به این پرسش که فرق انتخاب رییس جمهور با رأی بالا و یک رئیس جمهور با آراء پایین چیست ابراز داشت: کسی که رئیس جمهور می‌شود طبق اصل 113 قانون اساسی از حیث اجرایی شخص اول کشور محسوب می‌شود بنابراین چنین شخصی اگر امتیار و آرای بیشتری کسب کند می‌تواند با دلگرمی بهتری کار کرده و در دنیا هم اثرگذار باشد.

 

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به اینکه مردم باید با هر فکر و اندیشه‌ای که دارند پای صندوق رای بیایند و رای بالا به یک رئیس جمهور می‌تواند طرف مقابل ما را تهدید و تهیبج کند اذعان کرد:‌ طبق بازدیدی که امروز که از شعب اخذ رای داشتیم شاهد حضور بسیار خوب مردم هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم در انتخابات شوراهای اسلامی بودیم.

 

دلخوش اباتری با طرح این موضوع که الان وقت دعوا و مسائل اینچنینی  نیست و باید رییس جمهور آینده مشکلات مردم را به جد پیگیری کند اظهار داشت: مجلس ناظر بر عملکرد دولت است تا به واسطه آن مردم هم به حق خود برسند و از طرفی همه باید بتوانند سهم خود را از مواهبی که در کشورمان هست استفاده کنند.

 

وی اشارات قانون اساسی کشور به نقش رئیس جمهور و مشخص بودن رسالت نفر اول اجرایی کشور در این قانون را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:‌ شایسته‌سالاری و مقابله با تبعیض باید در اولویت رئیس جمهور قرار داشته باشد از سویی لازم است جرأت لازم هم به مدیران داده شود تا شاهد پویایی و عملکرد بهتر در بخش‌های مختلف باشیم.

کد خبر 1067745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha