تبدیل مکان کشتار اسپایکر به موزه در عراق

دولت عراق از تبدیل مکان کشتار اسپایکر به موزه حافظه خبر داد تا یادبودی برای فداکاری ها و جانفشانی ها عراقی ها باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز الاعلام الدولی،  «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هنگام بازدید از مکان فاجعه کشتار اسپایکر، گفت: ما مکان جنایت اسپایکر را به پروژه و موزه حافظه تبدیل می کنیم تا از فداکارهای عراقی ها تجلیل شود و تاکید بر انسجام عراقی ها باشد.

 

الکاظمی افزود: ما به طور مستقیم براین تدابیر نظارت می کنیم. این مکان یکی از فجیع ترین کشتارها را شاهد بود که لکه ننگی بر پیشانی بشریت است.

 

وی ادامه داد:خون بی گناهان که در اینجا ریخته شد، وجدان اقشار مختلف عراقی ها را بیدار کرد. این خون انگیزه پیروزی بزرگی بود که عراقی ها دربرابر نیرومندترین عناصر تروریستی به دست آوردند. همچنین این خون هویت ملی عراق را تقویت کرد و همه عراقی ها را متحد کرد.

 

نخست وزیر عراق گفت: ما باید خون بی گناهان را با حفظ پیروزهایی که علیه تروریست به دست آمد و از هویت ملی ما محافظت کرد، یادآوریم.  ما باید از درس های گذشته بیاموزیم تا از تکرار این فجایع و کشتارها جلوگیری شود.

 

کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر، کشتار جمعی است که عناصر تروریستی داعش در این پایگاه و کاخ ریاست جمهوری صدام در تکریت عراق رقم زدند. این کشتار پس از سقوط موصل، تکریت و حمله داعش به پایگاه هوایی اسپایکر در 12 ژوئن 2014 میلادی شروع شد و چند روز به طول انجامید.

کد خبر 1067882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha