ضابطه ‌مند کردن شورایاری‌ ها بزرگترین خدمت به شهر است

موسوی گفت: ضابطه ‌مند کردن شورایاری‌ ها بزرگترین خدمت به شهر است و طرحی در شورای عالی استان ‌ها تهیه و به دولت ارائه شد که هفته گذشته به تصویب رسید و آن طرح تشکیل شورایاری‌ ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (شنبه 29 خرداد) در جمع یاوران شورای شهر شیراز گفت: شهر باید به دست مردم اداره شود و فلسفه وجودی شوراها، جلب مشارکت مردم و افزایش اعتماد عمومی در جامعه است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ضابطه ‌مند کردن شورایاری‌ ها بزرگترین خدمت به شهر است و طرحی در شورای عالی استان ‌ها تهیه و به دولت ارائه شد که هفته گذشته به تصویب رسید و آن طرح تشکیل شورایاری‌ ها بود.

وی اضافه کرد: این طرح هم‌ اکنون به صورت لایحه هیئت وزیران است و باید در مجلس شورای اسلامی نیز مورد تصویب قرار گیرد و بزرگترین خدمت به شهر، مردم و شورایاران است.

موسوی اعلام کرد: عضویت در شورایاری ‌ها می‌ تواند یکی از شروط کاندیداتوری در شوراها شود و با قانون‌ مند شدن شوراهای محلات می‌توان از بروز برخی مشکلات در فرایند ثبت‌ نام، تبلیغات، انتخاب و کل دوره جلوگیری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: در صورتی که یکی از شروط نامزد شدن برای عضویت در شورای شهر، حضور دست ‌کم یک دوره در شورای محلات باشد، تعداد نامزدها محدود می‌ شود و فردی کاندیدا می ‌شود که سابقه کاری و توانمندی مناسبی دارد.

کد خبر 1068153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha