مشارکت  ۶۲ درصدی مردم کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا ۶۲ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «فتاح محمدی» عصر امروز (۲۹ خرداد ماه)، اظهار کرد: تعداد واجدان شرایط استان برای شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۵۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر بود که ۶۲ درصد این افراد، یعنی ۳۳۹ هزار و ۴۷۳ نفر در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال ۹۶ با ۷۲ درصد مشارکت رتبه نخست کشور در مشارکت انتخابات را به خود اختصاص دادند.

 

وی ادامه داد: روند برگزاری انتخابات در استان با توجه به آماده سازی تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز و ارایه آموزش های لازم مطلوب بود و کمترین مشکلی بوجود نیامد.

 

 

محمدی یادآور شد: تنها اشکالی که در جریان برگزاری انتخابات پیش آمد همان مسئله احراز صلاحیت الکترونیکی بود که باعث شد برخی از شعب با تاخیر رای گیری را آغاز کنند که به سرعت حل شد.

 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تا ساعت ۲ بامداد روز ۲۹ خرداد ماه کار رای گیری در شعب اخذ رای ادامه داشت و از نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای خواستیم افراد حاضر در صف رای را  به محوطه شعب هدایت کنند و همه افراد رای خود را به صندوق انداختند.

 

وی در خصوص اعلام نتایج انتخابات هم گفت: اولویت ما اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری و سپس میان دوره ای مجلس و بعد هم شوراهاست، نتایج باید صورت جلسه شده و به وزارت کشور ارسال شود و پس از آن باید به اطلاع مردم برسد.

 

محمدی گفت: تا ۴۸ ساعت پس از اعلام نتایج همچنان منتخبان و یا سایر نامزدها حق اعتراض دارند و می توانند شکایت خود را ارائه کنند.

کد خبر 1068221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha