حضور مردم در صحنه انتخابات لبیک به فرمان رهبری بود

همتی ضمن قدردانی استاندار از حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات لبیک به فرمان رهبری بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « فریدون همتی » در حاشیه نشست ستاد استانی کرونا، با اشاره به بمباران تبلیغاتی بی سابقه معاندان و عوامل داخلی و خارجی آنان برای مأیوس کردن مردم از حضور در انتخابات، اظهار داشت:  با وجود مشکلات و حجم گسترده تبلیغات منفی برا منصرف کردن مردم از حضور در پای صندوق های رای و ایجاد کمپین های مختلف توسط منافقان، سلطنت طلبان و بهره گیری از ابزار متنوع برای فشار به افکار عمومی، مردم تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نگرفتند و مشارکت ۴۹درصدی در کشور و ۵۸درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری در شرایط کرونا، یک دستاورد بزرگ برای مردم و نظام بود.

 

وی افزود: اینکه مردم در شرایط کرونا و با وجود مشکلات اقتصادی که منشاء آن تحریم‌های ظالمانه دشمن است، در صف های پرنشاط و با امید به اینده در انتخابات شرکت می کنند و پشت نظام جمهوری اسلامی را خالی نکردند شایسته قدردانی است.

 

استاندار هرمزگان با بیان اینکه قدردانی مدیران بخش اجرایی از مردم باید در قالب خدمت نمود پیدا کند، گفت: ما باید در مقام عمل، خدمت و تصمیم گیری درست را سرلوحه کار خود قرار دهیم و حماسه حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را از یاد نبریم.

 

همتی ادامه داد: مردم تنها پشتیبان این مملکت هستند و با بصیرت، شناخت و اگاهی نسبت به شرایط خاص این روزها، این حماسه بزرگ را خلق کردند.

 

استاندار هرمزگان همچنین از همه دست اندرکان اجرایی، ناظران و تأمین کنندگان امنیت انتخاب قدردانی کرد و افزود: نقش صدا و سیما، خبرنگاران و ستادهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در افزایش مشارکت و ایجاد فضای پرامید انتخاباتی در جامعه یک نقش غیرقابل انکار است.

 

وی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مقاطع مختلف پیش از برگزاری انتخابات را در افزایش اقبال عمومی و مشارکت گروه های مختلف مردم در انتخابات، مهم توصیف کرد و گفت: حضور با صلابت رهبر انقلاب در روز رأی گیری که نشاط و امید را به مردم وعده می داد، باعث شد این حضور پر رنگ و تاریخی شکل بگیرد و الحمدلله مردم نیز به ندای رهبری لبیک گفتند و یک صفحه پرافتخار دیگر از تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زدند.

 

همتی، امنیت، اقتدار و عزت کنونی کشور در ابعاد مختلف داخلی و بین المللی را مرهون تلاش همه دست اندرکاران و خدمتگزاران نظام اسلامی برشمرد و گفت: قطار توسعه، عمران و آبادانی کشور در طول این سال ها و به‌ویژه در دوران تحریم اخیر نه تنها متوقف نشد، بلکه کشور بدون اتکاء به درآمدهای نفتی همچنان به مسیر رو به امید خود ادامه می دهد.

 

استاندار هرمزگان، با اشاره به خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان، نفت و پتروشیمی، پروژه های تولید برق و آب، صنایع فولاد و ... بیان کرد: دشمن با توطئه تحریم مواد اولیه کارخانجات گمان می کرد اگر مواد اولیه سه ماه به کارخانجات نرسد، کارخانه های ما تعطیل و موجب اعتراض کارگران و در نهایت ایجاد آشوب در کشور می شود که به فضل الهی و علی‌رغم شرایط کرونا، نه تنها تولید کشور متوقف نشد بلکه در بسیاری از موارد رشد در تولید سبب سرافرازی ملت بزرگ ایران شد.

 

همتی اضافه کرد: ملت ما از بسیاری از خدمات انجام شده توسط دولت و مجموعه های حاکمیتی آگاه نیستند و اگر این خدمات را برای مردم بازگو می کردیم، مشارکت مردم به طور قطع افزایش می یافت اما برخی سیاه نمایی ها مشارکت مردم در انتخابات را کاهش داد.

 

وی با بیان اینکه مجموعه دستاوردها و موفقیت های کشور با کمک خداوند متعال ، هدایت هوشمندانه رهبری و تلاش دست اندرکاران بخش اجرایی کشور حادث شده است، افزود: در شرایط تحریم که درآمدهای نفتی به مانند گذشته نیست و حتی امکان جابجایی پول و تبادلات مالی بین المللی در برخی موارد وجود ندارد، اداره کشور یک موفقیت بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

استاندار هرمزگان همچنین خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی و با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی استقرار دولت دوازدهم گفت: مبادا لحظه ای در کار خود سست شوید و این را بدانید که هر زمان به این نقطه رسیدیم که نکند فردا ما در این مسئولیت نباشیم و کارها را رها کردیم، بدانیم در جایگاه درستی ننشسته ایم و این مسئولیت حق ما نیست.

 

همتی با اشاره به ایثار و فداکاری شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، افزود: ما که بالاتر از شهدا نیستیم، باید این روحیه را در خود تقویت و توکل به خدا کنیم و با تمام توان کار را به جلو ببریم  که کارها و خدمت به مردم دچار نقص و خلل نشود.

 

وی تصریح کرد: باید محکم و مقتدرتر از روزهای اول پذیرش مسئولیت به کار خود ادامه دهید و بدانید که در هر سنگری باید خدمت کرد.

 

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، ضمن تبریک به آیت الله رییسی رییس جمهور منتخب و منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: کسانی که در این انتخابات موفق به کسب آراء مردم نشدند، شکست نخوردند بلکه به تکلیف و وظیفه شرعی و انقلابی خود عمل کردند.

 

وی در پایان گفت: مهمترین اولویت در انتخابات، مشارکت مردم بود که به سادگی اتفاق نیفتاد و کار و تلاش این دولت و آن دولت نمی شناسد، بنابراین همه ما موظف هستیم هر شخصی در رأس بالاترین رده اجرایی کشور قرار گرفت، خود را وقف ملت و خدمت به نظام کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1068257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha