رودخانه های آلوده رشت و پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رودخانه های آلوده زرجوب و گوهر رود و پسماند اولویت زیست محیطی گیلان است گفت: عدم توجه به محیط زیست خسارت‌های بسیاری را برای استان به بار می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(یک‌شنبه، ۳۰ خرداد) در دیدار مدیرکل محیط زیست استان و معاونانش به مناسبت روز ملی محیط‌بان با بیان اینکه ۳۰۰ آیه قرآن درباره محیط زیست است از کم‌توجهی به محیط زیست استان انتقاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان توسعه شهری با حفظ محیط زیست را یک ضرورت عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به گردشگرپذیر بودن استان که سالانه میزبان ۳۰ میلیون نفر است ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی لازمه فعالیت‌های زیست محیطی و حفاظت از آن است.

 

وی دفنگاه سراوان با ارتفاع یکصد متری زباله را معضل مهم استان دانست و با تاکید بر اینکه عدم توجه به محیط زیست خسارت‌های بسیاری را برای استان به بار می‌آورد تاکید کرد: رفع آلودگی‌های ناشی از پسماند رودخانه‌های گوهر رود و زرجوب که زمانی مردم در آن ماهی می‌گرفتندو ساماندیه پسماند استان از اولویت‌های زیست محیطی گیلان است و همه دستگاه‌ها نسبت بدان مسئولیت دارند.

 

فلاحتی در ادامه با اشاره به مراتع و جنگل‌های هیرکانی استان که انفال عمومی هستند خواستار برخورد با متصرفان به اراضی ملی شد و بیان کرد: محیط‌بانان حافظ محیط زیست هستند و باید مورد حمایت باشند و ابزار و وسایل مورد نیاز آنان فراهم شود.

 

وی با اشاره به پیشینه فرهنگی گیلانیان از مردم خواست تا در حفاظت از محیط زیست استان پیشگام باشند و تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست باید راهکارهای تعالی عمومی را ارائه کند.

 

کد خبر 1068446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha