طرح جمع آوری سنبل آبی در نقاط حساس تالاب انزلی اجرایی می شود

کفایی از طرح جمع آوری سنبل آبی در نقاط حساس تالاب انزلی طی روزهای آینده با همکاری سپاه و بسیج خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ساسان کفایی» امروز(یک‌شنبه، ۳۰ خرداد) در دیدار با آیت الله «فلاحتی» نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت روز ملی محیط‌بان بهره‌گیری از مواهب طبیعی را عاملی مهم در راستای توسعه پایدار اعلام کرد و گفت: یکپارچه‌سازی فعالیت‌های زیست محیطی گامی اساسی در راستای تحقق اهداف و رفع معضلات است.

 

مدیرکل محیط زیست گیلان گیاه مهاجم سنبل آبی را معضل امروز تالاب‌های استان عنوان کرد و افزود: عملیات جمع‌آوری و پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی در تالاب بین‌المللی انزلی اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار تلاش‌هایی در جهت کنترل سنبل آبی به صورت منطقی انجام شد اظهارداشت: پاکسازی تالاب به صورت مکانیزه و با استفاده از دستگاه دروگر سنبل آبی انجام می‌شود.

 

کفایی طراحی و ساخت دستگاه دروگر سنبل آبی در صنایع شهید تمجیدی به مدت ۶ ماه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این دستگاه بعد از رونمایی ملی در ۱۸ فروردین به ناوگان آبی حفاظت محیط زیست استان افزوده شد.

 

وی از اجرای طرح جمع آوری سنبل آبی در نقاط حساس تالاب انزلی با همکاری بسیج و سپاه در روزهای آینده خبرداد و تاکید کرد: متاسفانه اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی هیئت دولت در سال ۹۹ برای مقابله با سنبل آبی محقق نشد و امیدواریم این اعتبار در سال جاری به استان اختصاص یابد.

 

کد خبر 1068452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha