بخشش ۶ مورد قصاص پای چوبه دار در  گلستان/ متوسط زمان رسیدگی پرونده ها ۱۰ روز کاهش یافت

هاشمیان گفت: در سالجاری ۶ مورد قصاص پای چوبه دار در استان گلستان با سازش همراه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی هاشمیان» صبح امروز (دوشنبه 31 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در سال گذشته 35 درصد جرائم جایگزین حبس نسبت به سال 98 افزایش یافته است و تعداد پرونده های ما در این سال به 6 هزار پرونده رسیده است.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان به خلع ید از جنگل ها و مراتع اشاره کرد و ادامه داد: در شورای حفاظت از بیت المال اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و 118 هزار هکتار جنگلی،  434 هکتار مراتع و 63 هکتار سواحل خلع ید شده است.

 

هاشمیان بابیان اینکه اوقات دادرسی نیز به دلیل ورود پرونده ها کاهش یافته است، افزود: یکی از سیاست های ما این است که پرونده ها به شورای حل اختلاف و از طریق مصالح پیگیری شود و لذا در این سیاست موفق بودیم.

 

وی به کاهش میزان سه هزار پرونده ورودی به دادسراهای استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته پنج  هزار پرونده از سنوات گذشته رای صادر شده است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: متوسط زمان رسیدگی به هر پرونده از 55 روز به 45 روز رسیده و به صورت میانگین زمان رسیدگی 10 روز برای هر پرونده کاهش یافته است.

 

هاشمیان از کاهش هفت درصدی زندانیان و کاهش 12 درصدی میزان ورودی زندانیان در سال گذشته خبر داد، یادآور شد: بسیاری از محاکم  ما به صورت الکترونیکی انجام می شود و جز برای موارد خاص زندانیان را به محل دادگاه منتقل نمی کنیم.

 

وی بابیان اینکه سه هزار و 215 مورد دادرسی الکترونیکی زندانیان را انجام دادیم، گفت: 103 مورد در سال گذشته برای زندانیان پابند الکترونیکی دادیم که منجر به کاهش تعداد زندانیان شده است و این پابندهای الکترونیکی برای مجرمان مخل آرامش و نظم و امنیت و جرائم خشن در نظر گرفته نمی شود.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان ابراز داشت: 26 مورد در سال گذشته قصاص پای چوبه دار رضایت گرفته شده است و در دوماهه امسال نیز شاهد 6 مورد بخشش قصاص پای چوبهدار بودیم.

 

هاشمیان تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گلستان یکی از ستادهای فعال کشور به شمار می رود و در سال 99 بالغ بر 400 مورد پرونده ای که به درخواست تولیدکنندگان بوده بررسی شده است و اگر کمک های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان نبود بسیاری از این بنگاه های تولیدی به تعطیلی منجر می شد.

 

وی بابیان اینکه 303 مورد از پرونده های این تولیدکنندگان در سال گذشته بررسی شد، افزود: 313 مورد از این بنگاه ها در سال گذشته از طریق روسای دادگستری بازدید شد و همچنین هفت کارخانه تعطیل شده نیز در سال گذشته به چرخه تولید برگشت.

 

این مقام مسئول بیان کرد: 47  مورد تملک بنگاه های اقتصادی توسط  بانک ها را شناسایی کردیم و در تلاش هستیم که بتوانیم این بنگاه های اقتصادی را به چرخ تولید برگردانیم.

 

هاشمیان به همراهی مردم تاکید کرد و افزود: هشت هزار و 373 پرونده از جرائم استان در سال 99 نسبت به سال 98 کاهش یافته که 11.5 درصد از این پرونده ها کاهش جرائم اولویت دار دادگستری است.

 

وی از کاهش پرونده های کیفری و افزایش پرونده های حقوقی اشاره کرد و افزود: در شورای حل اختلاف نیز به خوبی عمل شده و در سال گذشته 127 هزار و 845 پرونده وارد شورای حل اختلاف شده که نسبت به سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

کد خبر 1068573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha