از آغاز زندگی یک زوج جوان خوسفی زیر سایه خورشید تا حمایت از تولید داخلی

خادمیاران و حاملان پرچم سبز رضوی با حضور در جشن بزرگ کرامت و حضور شکوهمند مردم در انتخابات ۱۴۰۰ در دیار گل های نرگس، خطبه عقد یک زوج جوان را قرائت کردند.

خبرگزاری شبستان_خراسان جنوبی: همزمان با دهه سراسر نور کرامت، دیار گل های نرگس هم میزبان قدوم پر برکت خادمیاران حرم امام رضا(ع) شد.

 

خادمان حرم رضوی، سفیران خورشید و حاملان پرچم سبز و مطهر بارگاه حضرت شمس الشموس علی بن موسی‌الرضا (ع) در قالب ویژه‌برنامه‌های کاروان زیر سایه خورشید در در دومین روز از حضور خود در خراسان جنوبی به شهرستان خوسف سفر کرده و در مزار شهدای گمنام خوسف حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به قبور شهدا با آرمان‌های والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

 

 

نسیم خنکای رضوی در دیار کویری خوسف

مردم روستای تقاب و جمعی از خانواده‌های شهدا با حضور در مزار شهدای این روستا، ضمن میزبانی از پاسبان حرم رضوی و زیارت پرچم مطهر امام هشتم(ع) دل هایشان روانه صحن و سرای شمس الشموش شد.

 

 

خدام حرم با صفای امام رضا(ع) در ادامه سفر خود به شهرستان خوسف از کارگاه تولیدی توبافی و جاجیم بافی روستای کوشه سفلی این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک با فعالیت این کارگاه آشنا شدند.

 

حجت الاسلام «مصطفی موحدیان»، مُبلغ اعزامی حرم رضوی در این کارگاه با بیان اینکه سیره امام رضا(ع) اینگونه بود که اگر کسی نیاز به کمک داشت، قبل از اینکه درخواست کند به او کمک می‌کردند، گفت: امام رضا(ع)، امام رئوف و کریمی است و وقتی وارد صحن و سرای حرم شوید قبل از اینکه شما سلام کنید ایشان به شما سلام می‌گویند.

 

وی با بیان اینکه مومن نباید نسبت به مومن دیگری کینه داشته باشد، افزود: کینه افراد نسبت به یکدیگر سبب دور شدن انسان از رحمت الهی می شود به همین دلیل باید تلاش کنیم کینه را از دل برداریم.

 

آغاز زندگی زوج جوان خوسفی زیر سایه خورشید

در این این سفر جشن بزرگ دهه کرامت و حضور شکوهمند مردم در انتخابات 1400 با حضور خدام آستان قدس رضوی (ع) و پرچم متبرک امام رضا (ع) در محل صحن مسجد باقرالعلوم (ع) با حضور جمع کثیری از دلداگان امام رئوف برگزار شد، در این مراسمِ سراسر معنوی و پر شور در آستانه میلاد امام رضا(ع) خطبه عقد زوج جوان خوسفی جاری و این زوج زیر سایه خورشید زندگی آسان و پرکت خود را آغاز کردند.

 

این مراسم با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان و تشویق جوانان برای ازدواج با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و بعد از جاری شدن خطبه عقد، خادمان حرم رضوی این زوج را با توسل به پیشگاه امام هشتم(ع) بدرقه کردند.

 

در این مراسم حضور پرچم سبز و متبرک گنبد نورانی شمس الشموس حضرت رضا(ع)، معنویت ویژه‌ای به مراسم عقد این زوج‌ جوان بخشیده بود و زوج این مراسم زیر سایه پرچم رضوی، میثاق نامه زندگی امام رضایی را امضا کردند.

 

در این جشن کرامت، حجت الاسلام «حامد شاهبیکی»، امام جمعه خوسف با بیان اینکه نام و یاد اهل بیت(ع) را باید همیشه در زندگی داشته باشیم، گفت: اگر از اهل بیت (ع) در  زندگی اجتماعی و فرهنگی خود کمک بگیریم، بدون شک از لطف آن ها بهره مند می شویم.

 

وی در ادامه گذری بر انتخابات باشکوه و حماسه ساز مردم به ویژه خراسان جنوبی و شهرستان خوسف انداخت و افزود: مشارکت مردم در انتخابات 1400 در حالی بود که دشمنان بیش از دو سال تلاش می‌کردند، مردم در این عرصه حضور پیدا نکنند و فشارهای اقتصادی را بر مردم تحمیل کردند، ولی این یاوه گویی ها مردم را نا امید نکرد.

 

وی با بیان اینکه مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات 1400 در کشور حرف اول را می زند، افزود: باید قدردان مردم ولایتمدار استان و شهرستان خوسف بود.

 

وی تصریح کرد: آیت الله رییسی، رئیس جمهور منتخب و مورد علاقه مردم خراسان جنوبی است و انتظار است دولت آینده به این استان توجه ویژه ای داشته باشد، چراکه رئیسی خادم امام رضا (ع) و امید محرومان و مستضعفان است، باید دعا کرد دولت آینده در دل این مشکلات موفق شود.

 

حجت الاسلام «موحدیان»، مُبلغ کاروان اعزامی زیر سایه خورشید هم در این مراسم گفت: کاری نکنیم که شیطان بر ما مسلط شود و لازمه آن این است که نفس خود را تربیت کنیم، نفس بد همان نفس اماره است و برخی اَعمال مانند نماز خواندن یک تمرین است تا اینکه به راه بد نرویم و گوش به نفس اماره ندهیم.

 

وی فضای مجازی را قتلگاه جوانان عنوان کرد و افزود: این فضا انسان را از یاد خدا و  امام رضا(ع) دور می‌کند، لذا برای حضور در فضای مجازی باید حواسمان را جمع کنیم.

 

کارگاه تولیدی اقتصادی مقاومتی خوسف زیر سایه خورشید

سفیران امام مهربانی‌ها و خدام بارگاه نورانی ثامن الائمه(ع) در شهرستان خوسف برای حمایت از تولید داخلی از یکی کارگاه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی شهرستان خوسف بازدید کردند، این بازدید در راستای حمایت از تولید داخلی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

 

«صباحی»، کارآفرین این کارگاه اقتصادی مقاومتی در این دیدار با بیان اینکه این کارگاه تولیدی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جهش تولید راه اندازی شده است، گقت: همچنین ساخت پرچم‌های مذهبی، قاب عکس‌ها و سربندها از جمله فعالیت این کارگاه است و در حال حاضر پنج نفر به صورت مستقیم در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

 

گفتنی است حضور پر برکت خادمیاران شمس الشموش و بارگاه منور امام رضا(ع) در جشن بزرگ کرامت و حضور شکوهمند مردم در انتخابات ۱۴۰۰ در شهرستان خوسف با استقبال و میزبانی باشکوه مردم خوسف مواجه شد و مردم این دیار را روانه صحن و سرا سراسر نور و و زیبای امام رضا(ع) کرد، امید است که در این روزهای پر برکت دهه کرامت ضامن آهو، دعای همه ملتمسین دعا را مورد استجابت خود قرار داده و دل های بی قرار را به آرامش برساند.

 

 

کد خبر 1068594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha