سنجش سلامت نوآموزان لازم است/ ۹۰ هزار نوآموز برای سال تحصیلی آِینده

الماسی با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان گفت: این طرح برای شناسایی بیماری و مشکلات پنهان نوآموزان در راستای درمان و پیشگیری اجرا می شود.

محسن الماسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه طرح سنجش نوآموزان جز برنامه های مهم ورود افراد به مراکز آموزش تحصیلی است، اظهارداشت: برخی کودکان به دلیل پنهانی ماندن بیماری ها دچار مشکل و آسیب می شوند که خانواده آنان از آن بی خبرند.

 

رئیس اداره آموزش استثنایی استان اصفهان افزود: رسیدگی به موقع به این مشکلات مانع از رشد بیماری و بروز آسیب ها خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان شهریورماه در سراسر استان اصفهان انجام می شود، تصریح کرد: سنجش سلامت نوآموزان برای شناسایی بیماری و مشکلات پنهان نوآموزان در راستای درمان و پیشگیری اجرا می شود.

 

*پیش بینی 67 مرکز سنجش در استان اصفهان

 

رئیس اداره آموزش استثنایی استان اصفهان ادامه داد: 67 مرکز سنجش در این استان با 600 نفر نیروی کار می کنند و با توجه به شرایط کرونا و لزوم رعایت اصول بهداشتی، تمرکز جمعیت نخواهیم داشت.

 

وی اضافه کرد: 90هزار نوآموز قرار است تا نیمه شهریورما در این مراکز مورد بررسی و چنانچه مشکل خاصی داشته باشند و به واحدهای تخصصی و بهداشتی و درمانی معرفی بشوند.

 

*عدم نگرانی خانواده ها نسبت به معرفی مراکز تخصصی

 

الماسی با بیان اینکه برخی از این بیماری ها و مشکلات به راحتی درمان می شود، گفت: بعضی از خانواده ها نسبت به این موضوع نگران هستند که فرزندشان بعد مرحله اولیه به مرحله تخصصی معرفی شده است.

 

وی ادامه داد: بخش زیادی از معرفی شدگان به مراکز بهداشتی و درمانی با آزمایش و پایش تخصصی مشخص می شود که مشکلی ندارند.

کد خبر 1068820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha