دانش آموزان و ائمه جماعات باید در حوزه های مختلف دینی گفتگو کنند

حجت السلام سبحانی نیا گفت:لازم است به سمتی پیش برویم که دانش آموزان و ائمه جماعات در مدارس در حوزه های مختلف دینی و اعتقادی با هم گفت و گو و هم اندیشی کنند چرا که امروز می بایست آموزش ها بر اساس نیاز طراحی و تدوین نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «امرالله سبحانی ‌نیا» امروز(۳۱ خرداد) در جلسه شورای عالی نماز ضمن تقدیر از تعاملات خوب صورت گرفته فی مابین دستگاه تعلیم و تربیت و ستاد اقامه نماز استان خاطر نشان کرد: لازم است به سمتی پیش برویم که دانش آموزان و ائمه جماعات در مدارس در حوزه های مختلف دینی و اعتقادی با هم گفت و گو و هم اندیشی کنند چرا که امروز می بایست آموزش ها بر اساس نیاز طراحی و تدوین نمود.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با اشاره به لزوم آموزش و ترویج فرهنگ اقام نماز از سنین پیش دبستانی یادآور شد: خوشبختانه در دستگاه تعلیم و تربیت استان برنامه های خوبی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز طراحی و اجرا شده است، بر اساس ارزیابی های انجام شده نیز آموزش و پرورش جزء دستگاه های برتر در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز در سال ۹۹ بوده است.

 

در ابتدای جلسه هم «حسین شادکام» تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی شیوه های دعوت به نماز با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار نفر ساعت، برگزاری دوره آموزشی مجازی پاسخگویی به شبهات اعتقادی در نماز با مشارکت حدود ۲۴۰ هزار نفر ساعت، انعقاد تفاهم نامه با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان در راستای احداث، بهسازی و تجهیز نمازخانه مدارس و برگزاری بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز از جمله شاخص ترین اقدامات دستگاه تعلیم و تربیت استان در این راستا است.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با هدف ترویج فرهنگ نماز در میان دانش آموزان نیز همایش های مجازی متعددی با موضوع جشن تکلیف در بستر شبکه شاد برگزار و نیز پایگاه های مجازی اقامه نماز با محوریت «برنامه پیوند مسجد، مدرسه و منزل»، «تقلید، مرجعیت و نماز جماعت»، « آموزش عملی اقامه نماز"» در این شبکه تشکیل شد.

 

شادکام خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح "گلدسته های رضوی" با مشارکت آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و مرکز پیگیری امور مساجد با هدف تربیت و تعالی مکبرین دانش آموز برای اجرا در حرم مطهر رضوی در حال اجرا است.

کد خبر 1068857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha