قصه گویی یک رویکرد تربیتی برای انتقال مفاهیم به کودکان است

حجت الاسلام عزیزی گفت: قصه گویی یکی از رویکردهای مهم تربیتی برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «جابر عزیزی» در آئین اختتامیه اولین جشنواره قصه گویی قرآنی شهرستان بیله سوار گفت: قصه گویی یکی از رویکردهای مهم تربیتی برای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است که باید از این ابزار هنری به خوبی توسط نهادهای فرهنگی از جمله کانون های مساجد انجام شود.

 

امام جمعه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: قصه گویی یک رویکرد و فضای پندآموزانه برای کودکان ایجاد می کند که می توند زمینه ساز ترویج اخلاق، تربیت دینی و آموزش باشد.

 

وی ادامه داد: در حوزه تربیتی و برای انتقال مفاهیم و آموزه های دینی نیازمند رویکرد استفاده از ابزارهای همچون قصه گویی هستیم تا بتوانیم کودکان را جذب فعالیت های دینی کنیم.

 

حجت الاسلام عزیزی خاطر نشان کرد: قصه های جذاب و دلپسند از دیگر عواملی است که می توانند در تحقق این مهم به مبلغان این فرهنگ کمک کند و باید به محتوای مطالب بیش از پیش توجه جدی شود.

 

امام جمعه شهرستان بیله سوار اظهار داشت: هم اکنون نویسندگان برجسته ای در کشور حضور دارند که با غنابخشی به محتوای کتاب کودکان توانسته اند آثار خوبی را تولید و به جامعه ارائه دهند.

 

در پایان این مراسم از منتخبان اولین جشنواره قصه گویی قرآنی شهرستان بیله سوار با اهدای لوح تقدیر و اهدایی تقدیر و تجلیل شد.

کد خبر 1069057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha