به روز رسانی جریان فرهنگی، مذهبی در دوران پدیده کرونا/ سازمان تبلیغات، حل مسائل اجتماعی را محله محور دنبال می کند

حجت الاسلام حقانی با بیان اینکه به روز رسانی جریان فرهنگی و مذهبی در دوران پدیده کرونا اتفاق ویژه ای است؛ گفت: در حال حاضر جامع مسائل محله ای استان را در اختیار داریم تا با مطالعه روی آن محله رشد کند،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی، سه شنبه(اول تیر) به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در نشست خبری؛ هدایت ذهن ها برای تفاهم با مردم برای ورود آنان به عرصه مسئولیت را مهمترین وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات عنوان کرد و با اشاره به ترسیم نقشه راه سازمان تبلیغات توسط امامین انقلاب، گفت: دغدغه های اجتماعی به مسئولیت های فرهنگی ما اضافه شده است.

 


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در راستای پرداختن به دغدغه های اجتماعی، مجموعه های مرتبط را از خارج سازمان تبلیغات به سمت خود آوردیم تا با تسهیل گری و هدایت گری این مجموعه ها، کارهای خوبی اتفاق بیفتد؛ عملیات حاج قاسم و فعالیت گسترده ای که از ۱۳ آبان تا ۱۳ دی به صورت محله محور اتفاق افتاد را مصداق این فعالیت ها عنوان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه محرم سال گذشته را با شرایط کرونا برگزار کردیم اما همکاری هیئت ها و عقلانیت همراه با شعور جلوه ویژه ای نشان داد‌؛ تصریح کرد: به روز رسانی جریان فرهنگی و مذهبی در دوران پدیده کرونا اتفاق ویژه ای است که افتاد و تنوع اتفاقاتی که در این فضا رقم خورد قابل توجه است.

 

حجت الاسلام حقانی اظهار کرد: جریان مذهبی بلوغ و انگیره بیشتری در رویکرد اجتماعی خود پیدا کردند و حضور طلاب در بیمارستان ها و غسال خانه ها و... توزیع کمک های مؤمنانه نمونه آن است.

 

وی همچنین به طرح محله همدل با رویکرد کمک رسانی و اقدامات اجتماعی اشاره و بیان کرد: ۴۳ هزار و ۳۰۰ محله و دو هزار و ۴۸۰ مسئله از جمله اشتغال خُرد، در اختیار گذاشتن آب برای تولید نان، سامانه هایی برای بسته بندی محصولات، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و ... ثبت شد و در طرح پرورش گیاهان دارویی ورود کردیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در حال حاضر جامع مسائل محله ای استان را در اختیار داریم تا با مطالعه روی آن محله رشد کند، اظهار کرد: موضوع افزایش جمعیت نیز از موارد مهمی است که در بعضی محلات درباره آن کار شده است.

 

وی تشکیل شورای تعالی مساجد با مسئولیت نماینده ولی فقیه در استان و دبیری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور پالایش جدی در انتصابات ائمه جماعات و هیئت امنا و دستگاه های متولی در مسجد و نیز تشکیل شورای ائمه جماعات مساجد را از اقدامات قابل ذکر عنوان کرد و گفت: ترویج مکتب حاج قاسم، توانمندسازی و آموزش طلاب و حضور سازمان در رسانه ها را سه اولویت برنامه ای سال ۱۴۰۰ برشمرد.

 

حجت الاسلام حقانی به ثبت بیش از دو هزار هئیت مذهبی استان در سامانه بیرق اشاره کرد و در مورد روحانیون مستقر توضیح داد: طبق تفاهم با بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان ۴۰ روحانی در قلعه گنج و ۶۰ روحانی در زهکلوت مستقر کردیم و این جدای از ۱۸۷ نفر روحانی مستقر قبلی در استان است.

 

وی از فعالیت جدی سازمان تبیلغات اسلامی در زمینه فرق و مذاهب و همگرایی بیشتر میان شیعه و سنی خبر داد و در پایان در خصوص مدارس صدرا گفت: این مدارس به زودی به ۱۶ مدرسه در سطح استان می رسد.

 

 

کد خبر 1069102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha