بازتاب نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهوری منتخب ایران از نگاه رسانه های عرب زبان

نخستین کنفرانس مطبوعاتی «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری منتخب ایران مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفت.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری منتخب ایران در نخستین کنفرانس مطبوعاتی اش پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خط سیاسی خود را که در صحنه داخلی و خارجی دنبال خواهد کرد، ترسیم کرد.

 

ناظران سیاسی معتقدند که ابراهیم رئیسی فرزند انقلاب اسلامی و بدون شک  در مسیر اصول انقلابکه امام خمینی(ره) آن را ترسیم کرده است، حرکت می کند. باید رئیس جمهوری ایران با بارهای ناشی از تحریم های اقتصادی مقابله کند و در زمینه اصلاحات اداری و مبارزه با فساد گام بردارد.

 

برهمین اساس، ابراهیم رئیسی در این کنفرانس مطبوعاتی به مسایل مختلف داخلی و خارجی از جمله بهبود وضعیت کسب و کار مردم، بهبود وضعیت معیشت مردم، مبارزه با فساد، دفاع از منافع ملی، پایبندی به مذاکرات وین و بهبود روابط با کشورهای مختلف  اشاره کرد.

 

پایگاه لبنانی العهد دراین باره نوشت: رئیس جمهوری ایران در سخنان خود تاکید کرد که  حماسه حضور مردم ایران در صندوق های رأی تجسم حضور پرشور و ارادی است که با وجود جنگ روانی دشمنان رقم خورد. حضور ملت ایران در این انتخابات بیانگر اتحاد و همبستگی است.

 

رئیسی اعلام کرد که برنامه موشکی ما غیرقابل مذاکره است و باید آمریکا به سرعت به توافق هسته ای بازگردد و تحریم ها علیه ایران را بردارد.

 

العهد به تشریح کامل سخنان رئیس جمهوری ایران پرداخت.

 

شبکه «الجزیره» با پوشش خبری سخنان ابراهیم رئیسی نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که دولت آینده از مذاکرات توافق هسته در وین حمایت می کند، اما این مسئله هرگز به آینده ایران مرتبط نیست.

 

این شبکه قطری به بخش دیگری از سخنان رئیسی اشاره کرد و نوشت: آمریکایی ها خودشان از توافق هسته ای خارج شدند و باید ابتدا بازگردند. همچنین اروپایی تعهدات خود در این توافق را اجرا نکردند.ملت ایران خواستار اجاری این توافق است و تسلیم فشارهای واشنگتن نمی شوند.

 

شبکه عربی «یورونیوز» نوشت: ایراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران با اشاره به حضور پرشور ملت درپای صندوق های رای گفت که ملت ایران می خواهد وضعیت معیشتی و اقتصادی تغییر دهد و با فساد مبارزه کند.

 

رئیسی همچنین تاکید کرد: قصد دیدار با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را ندارد. موانعی نیز دربرابر بازگرداندن روابط دیپلماتیک بین تهران و ریاض وجود دارد. ایران مانع بازگشایی سفارتخانه ها نمی شود.

 

روزنامه اردنی «الغد» با اختصاص دادن بخشی از صفحه اینترنتی خود به سخنان رئیس جمهوری منتخب ایران نوشت: اولویت تهران بهبود روابط با همسایگانش است.

 

‌ الغد نوشت: ابراهیم رئیسی گفت که ایران می خواهد با جهان تعامل داشته باشد و اولویت دولت وی بهبود روابط با همسایگانش در منطقه است.

 

شبکه خبری «روسیا الیوم» نوشت: ابراهیم رئیسی در نخستین کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که ما از روابط با کشورهای جهان به ویژه همسایگان استقبال می کنیم. ایران توجه ویژه به روابط خود با کشورها دارد.

 

روسیا الیوم نوشت: رئیسی در سخنان خود به بحران یمن اشاره کرد و گفت که باید عملیات نظامی و جنگ در یمن به سرعت متوقف شود. ملت یمن شکل حکومت خود و سرنوشت خود را تعیین می کنند. باید عربستان عملیات نظامی در یمن را که غیرنظامیان و زیرساخت های این کشور را هدف قرار می دهد، متوقف کند.

کد خبر 1069126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha