باید مردم از خدمات و عدالت فرهنگی ابراز رضایت کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید ارباب رجوعان از خدمات و عدالت فرهنگی ابراز رضایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، «حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی» روز سه شنبه یکم تیر 1400 در نشست هماهنگی دبیران مناطق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان افزود: طی سال‌های گذشته شهرستان‌های استان اصفهان به چهار منطقه تقسیم شده و هر منطقه حدود 6 شهرستان را در برمی‌گیرد و از آن منطقه یکی از روسای منطقه دبیر منطقه است.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و تهدیدهای شهرستان‌ها در بخش‌های مختلف شناسایی شود تا در صورت تقویت و رفع موانع برای آن‌ها برنامه ریزی صورت بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: به این جلسه اعتقاد و ایمان داریم که می‌تواند از بازوان خوبی برای اداره کل و فعالیت‌های این اداره به ویژه در حوزه شهرستان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تنها مختص به حوزه‌های اقتصادی و تولیدی نیست اظهار کرد: هر حوزه‌ای در کشور باید نسبت به تحقق شعار سال تلاش کند، از این رو در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید مانع زدایی صورت بگیرد و قوانین دست و پاگیر و روند طولانی صدور مجوز و اقدامات به صورت جدی پیگیری شوند.

حجت الاسلام معتمدی گفت: باید ارباب رجوعان از خدمات و عدالت فرهنگی ابراز رضایت کنند، همچنین باید نمادها، نشان‌ها و لذت فرهنگی توسط مردم در شهرستان‌ها احساس شود.

به گفته وی، مسئولان شهرستان‌ها باید یکی از ارکان اساسی شهر را مسائل فرهنگی قرار دهند که متولی اصلی آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده و سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت و حمایت از جمله وظایف متولیان فرهنگی در شهرستان‌ها است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از روسای ارشاد شهرستان‌ها خواست، نسبت به تحقق شعار سال در تمامی حوزه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: انتظار داریم سند شهرستانی براساس سند استانی تهیه و تدوین شود، سند توسعه و چشم انداز در 3 بعد توسعه پایدار، توسعه کمی و توسعه کیفی حرکت می‌کند اشته باشیم.

حجت الاسلام معتمدی افزود: این سند می‌تواند در حوزه دانشگاه‌ها و تربیت نیروی انسانی شهرستان‌ها اثرگذار باشد و باید پیش بینی‌ها لازم را در این حوزه‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید شاخص‌های مناسبی در حوزه شناسنامه شهرستان‌ها آماده شود، خاطرنشان کرد: باید به مدلی برسیم و این مدل در حوزه های مختلف نیروی انسانی، فرهنگی، هنری، قرآنی و زیرساختی در اختیار شهرستان‌ها قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: هرشهرستان ظرفیت و توانمندی مختص به خود را دارد از این رو باید اقدامات بیشتری در حوزه برندسازی انجام داد تا اقدامات فرهنگی در راستای توانایی همان شهرستان پیش برود.

خاطرنشان می‌شود، نشست هماهنگی دبیران مناطق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان امروز یکم تیر 1400 با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، میثم نمکی(دبیر منطقه شمال استان)، نورمحمد رحیمی(دبیر منطقه غرب)، سعید طبیبیان(دبیر منطقه جنوب) و فرامرز رادمنش(دبیر منطقه مرکزی) در دفتر مدیرکل برگزار شد.

کد خبر 1069243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha