برداشت گندم  دیم از اراضی شهرستان ملایر آغاز شد

میر باقری گفت: : برداشت گندم دیم از اراضی شهرستان ملایر از ابتدای تیر ماه شروع شده است.

«سید مهدی میرباقری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: شهرستان ملایر در تولید محصولات کشاورزی در استان همدان جایگاه خوبی را  دارد و  بیش از 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم و جو است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه از این میزان اراضی ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار زیر کشت گندم آبی و ۲۶ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم است گفت: ۵ هزار و یکصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملایر زیر کشت جو آبی و ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملایر زیر کشت جو دیم است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت گندم از اواخر خرداد ماه  در ملایر خبر داد و گفت: برداشت گندم دیم از اراضی ملایر شروع شده و برداشت گندم آبی نیز از 15 تیر ماه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به کاهش بارندگیها شاهد کم شدن عملکرد محصولات گندم و جو در شهرستان هستیم و   پیش بینی شده که شاهد کاهش 40 تا 50 درصدی محصول گندم در شهرستان باشیم یادآور شد: سال گذشته میزان برداشت گندم در شهرستان ملایر 53 هزار تن بوده که  امسال این میزان 25 تا 30 هزار تن خواهد بود.

 وی با بیان اینکه  امسال 4 مرکز خرید گندم شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد ملایر، شرکت تعاونی‌های آورزمان و و شرکت تعاونی خردمند آماده خرید  تضمینی گندم از کشاورزان هستند تصریح کرد: متاسفانه مرکز خرید در بخش جوکار به دلیل برخی مشکلات دایر نیست  که مشکلاتی را در خرید گندم کشاورزان این منطقه  ایجاد می‌کند و احتمال فعالیت دلالان  را در زمینه خرید گندم  از کشاورزان در این منطقه زیاد است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه حدود 4 هزار و 700 هکتار از اراضی  شهرستان زیر کشت جو دیم است گفت: پیش بینی برداشت از این اراضی نیز 3 هزار تن است گفت: میزان اراضی زیر کشت جو آبی  نیز 5  هزار و یکصد هکتار  است  که  در برداشت جو آبی کمبودی نداریم و میزان برداشت همانند سال گذشته است.

 میر باقری با بیان اینکه جهاد کشاورزی شهرستان ملایر در راستای حفظ حداکثری محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو  اقدامات خوبی را از اوایل  بهار انجام داده تصریح کرد: در مرحله مبارزه با سن مادر و سن پوره در  ۲۷ هزار هکتار از اراضی  مبارزه با آفات انجام شد.

 وی گفت: همچنین مبارزه با علفهای هرز در8 هزار و 800 هکتار از اراضی توسط اکیپ‌ها انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه 6 اکیپ با هدف حفظ محصول و کاهش  و کنترل ضایعات  در  شهرستان فعالبوده و به عنوان ناظر بر کمپاین‌های برداشت گندم  کار را به شکلی نظارت داشتند  گفت: ۱۵ کمپاین  در ملایر فعال است که  در زمان برداشت این تعداد به ۱۷۰ مورد می‌رسد .

کد خبر 1069314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha