جشن میلاد «در سایه سار خورشید» در هاجره خاتون سنندج برگزار شد

با همکاری حوزه هنری استان کردستان و اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) با عنوان «درسایه سار‌خورشید» در جوار مرقدخواهر امام رضا(ع) حضرت هاجره خاتون(س)در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: عشق و ارادت مردم کردستان به ساحت امام رضا(ع) بی‌بدیل است و امروز فرصتی فراهم شد تا به مناسبت میلاد آن حضرت در جوار مرقد خواهر بزرگوارشان حضور پیدا کنیم و تجدید ارادتی به اهل بیت آن امام رئوف داشته باشیم.

 

وی در خصوص ویژگی‌های شخصیتی حضرت رضا(ع) گفت: در کنار ویژگی‌های عبادی، آن حضرت از قبیل شب زنده داری‌ها و روزه‌داری مدام از سعه صدر و ادب بالایی در برابر مخاطب برخوردار بود.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: آن امام هیچگاه در میان کلام دیگران، کلامی بر زبان نمی‌آوردند و با سعه صدر کامل سخن مخاطبین را می‌شنیدند و با ادب و متانت پاسخ لازم را می‌دادند.

 

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: اهل بیت(ع) نورهای پاکی هستند که همه خوبی‌ها و جلوه‌های شایستگی را در خودشان داشتند و همه مریدشان می‌شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: همه باید از سیره امام رضا(ع) درس زندگی بگیرند و تلاش کنیم معنویات و ارزش‌های مکتب اهل بیت (ع) را در زندگی ساری و جاری کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود به شاخص‌های انسان عاقل اشاره کرد و گفت: فروبردن غم و غصه، زیرکی با دشمنان و مدارا و همراهی با دوستان از جمله این ویژگی‌هاست. 

 

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه سه نفر از شاعران حوزه هنری استان کردستان، «سید جلال حسینی»، «سالارشریعتی» و «هنگامه الوند» سروده‌های خود را در وصف آن امام همام و خواهر گرامیشان هاجره خاتون قرائت کردند و یکی از خادمان آستان مقدس رضوی به مدیحه سرایی پرداختند.

 

غبارروبی و عطر افشانی مرقد مطهر خواهر امام رضا(ع) پایان بخش این مراسم بود.

 

 

 

کد خبر 1069351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha