رویداد ملی «فهما» جایگاه کانون های مساجد را در حوزه فرهنگ و هنر کشور مشخص کرد

سعادتی با بیان اینکه در دومین سال برگزاری رویداد ملی«فهما» جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه فرهنگ و هنر کشور مشخص شد، گفت: کیفی سازی و توانمند سازی کانون‌ها نیز ذیل این رویداد در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،« سعید سعادتی » امروز (2 تیر)در نشست هم‌اندیشی مدیران منتخب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که به میزبانی استان مازندران با حضور 36 منتخب رواق‌های 12 گانه طرح ملی «ایران قوی» در اردوگاه شهدای خرماکلا در حال برگزاری است، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد:از سال 1398 شاهد نقش آفرینی فعالان فرهنگی و هنری در طول رویداد اول و دوم فهما بودیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما با اشاره به اینکه هم افزایی و انتقال تجربه اولویت برنامه‌های فرهنگی و هنری در کانون های مساجد است، افزود: این سلسله نشست‌ها و برگزاری کارگاه‌های تخصصی بسیار موثر بوده و شاهد مشارکت خوب فعالان فرهنگی در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستیم.

سعادتی کانون‌های مساجد را گنجینه‌های نظام اسلامی دانست و گفت: لازم است این گنجینه‌ها به درستی شناسایی و معرفی شوند.

 

وی، آسیب شناسی در این حوزه را از دستور العمل‌های سال گذشته دانست و ادامه داد: در این خصوص با استفاده از تجربیات کارشناسان 6 استان آسیب شناسی صورت گرفت، اما برگزاری این جلسه برای ما  بسیار موثر بود و موارد زیادی در این رابطه احصا شد.

 

سعادتی با بیان اینکه در دومین سال برگزاری رویداد ملی«فهما» جایگاه ما در عرصه فرهنگ و هنر کشور مشخص شد، تصریح کرد: سال گذشته که دومین سال رویداد فهما را تجربه کردیم بحث نظم بخشی و شبکه سازی‌های فعالیت کانون‌ها در فهما مطرح شد که این موضوع در روند کار جریان دارد.

 

وی، بحث کیفی سازی و توانمند سازی کانون‌ها را از دیگر موارد در رویداد فرهنگی فهما دانست و گفت: برخی مباحث نیازمند نظر کارشناسان این عرصه است زیرا اهداف آشکار و پنهان فهما که شامل اجرای طرح‌های فرهنگی توسط کانون‌های مساجد و ایجاد همدلی و معنویت در بین اعضا است مد نظر خواهد بود.

کد خبر 1069403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha