تمام هم و غم قاضی باید احقاق حق باشد

آیت الله نورمفیدی گفت: قاضی تمام هم و غمش باید احقاق حق باشد که حق را پیدا کند و به سمت و سوی دیگر نرود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» صبح امروز (چهارشنبه 2 تیر) در دیدار شورای قضایی استان گلستان اظهار کرد: در آیات و روایات ما در خصوص عدل مباحث زیادی مطرح شده است و از ابعاد مختلف به ابعاد عدل پرداخته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان به سند تحول قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: بهترین مردم قاضیان به حق هستند و  امام علی (علیه السلام) فرموند که با فضیلت ترین مردم کسی است که به حق حکم کند.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) به یکی از اصحاب خود دستور می دهند که در قبیله خود قضاوت کند و فرمودند که قاضی باید تمام هم و غم خود این باشد که حق را بیان کند و خداوند دو ملک را می فرستد که کمکش کند و اگر از آن دایره حق خارج شود آن دوملک انسان را به حال خود واگذار می کنند.

 

وی افزود: قاضی تمام هم و غمش باید احقاق حق باشد  و به سمت و سوی دیگر نرود و اینگونه قاضی در آیات و روایات جایگاه والایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان متذکر شد: قضات در جایگاه حساسی قرار دارند و امیدواریم خداوند این توفیق را بدهد که قاضی نسبت به احقاق حق داشته باشد و این بالاترین مقام معنوی برای انسان به شمار می رود و بالاتر از آن چیزی برای انسان نیست.

 

آیت الله نورمفیدی بیان کرد: باید تلاش ما باشد که حق را پیدا کنیم و به کرسی بنشانیم و  همیشه مردم استنباط درستی ندارند و شاید حرف هایی را بیان کنند که درست نباشد.

 

وی افزود: قاضی اگر فقط به فکر احقاق حق باشد خداوند به آن کمک می کند.

کد خبر 1069446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha