استفاده از ظرفیت کانون های مساجد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مهاجر گفت: شهدا تربیت شده مساجد هستند و برای ما مسجد بسیار مهم است، بنابراین درصدد هستیم از ظرفیت کانون های مساجد بهره برده و از برنامه های آنها در حوزه ایثار و شهادت حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «کامبیز مهاجر» در نشست با تعدادی از مدیران کانون های مساجد قزوین که امروز (چهارشنبه 2 تیر) در ستاد کانون های مساجد قزوین برگزار شد، بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر  ارزش های دفاع مقدس در زمینه جمع آوری اسناد و نشر کتب در حوزه ایثار و شهادت فعالیت دارد.

 

مسئول روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین ادامه داد: شهدا تربیت شده مساجد هستند و برای ما مسجد بسیار مهم است بنابراین درصدد هستیم از ظرفیت کانون های مساجد بهره برده و از برنامه های آنها در حوزه ایثار و شهادت حمایت کنیم.

 

وی عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین می توانند تمامی فعالیت های خود در حوزه ایثار و شهادت را در سایت defadoc.ir بارگذاری کنند و از حمایت بنیاد حفظ آثار به لحاظ بودجه و اعتباری و یا در بخش هایی نظیر ساخت کلیپ، کتاب، پوستر و غیره بهره مند شوند.

 

مهاجر تصریح کرد: ما در زمینه نوشتاری و نویسندگی هم از کانون ها حمایت می کنیم به طوری که اگر کسی در محله خود خاطرات خانواده شهیدی را جمع آوری کرده باشد از آن استقبال می کنیم.

 

وی اعلام کرد: شهدا وابسته به مساجد بودند به همین دلیل هم ما کار را از مساجد اغاز کردیم و با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان رایزنی کردیم تا همکاری در  بخش های مختلف داشته باشیم.

 

در ادامه مدیر کانون  فرهنگی هنری محسن الزهرا قزوین اظهار کرد: امروز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید به سمت کارهای جدید و به روز برویم و از فضای دراماتیک سابق فاصله بگیریم.

 

حجت الاسلام «میلاد قلی پور» یادآور شد: یکی از کارهایی که در این حوزه می شود صورت گیرد  در خصوص فرزندان شهدا است که پدر یا مادر شهید چه تأثیری بر زندگی این فرزندان داشته است.

 

وی خاطر نشان کرد: لازم است به سراغ سوژه های خاص برویم و در این زمینه هم ما آماده همکاری هستیم.

 

کد خبر 1069477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha