آغاز تزریق دوز دوم واکسن کرونا به گروه های هدف/ هزار دُز واکسن برکت به خراسان جنوبی رسید

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونای سینوفارم به جامعه هدف از امروز ۲ تیرماه در خراسان جنوبی آغاز شد.

«غلامرضا شریف‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به ورود ۱۱ هزار و ۸۱۴ دوز واکسن کرونای سینوفارم چینی به استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: از امروز واکسیناسیون مرحله دوم افرادی که واکسن مرحله اول را دریافت کرده‌اند آغاز شده است.

 

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: واکسن‌های سینوفارم مخصوص سالمندان بالای ۷۰ سال است که نوبت اول واکسن را در حداقل ۲۸ روز قبل دریافت کردند.

 

وی با اشاره به اینکه تکمیل نوبت دوم واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان نیز انجام خواهد شد، افزود: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مراکز جامع سلامت، با افراد هدف تماس برقرار می شود و زمان و مکان تزریق واکسن به آنها اعلام خواهد شد لذا توصیه می‌کنیم که بدون برقراری تماس و دریافت پیامک به مراکز بهداشت مراجعه نکنند.

 

شریف زاده به ورود نخستین محموله هزار دوزی از واکسن ایرانی «کوو ایران برکت» به خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: اما هنوز نحوه تزریق و گروه هدف واجد شرایط این واکسیناسیون از طریق وزارتخانه ابلاغ نشده است.

 

گفتنی است؛ واکسیناسیون عمومی سالمندان از هفتم اردیبهشت امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و تکمیل واکسیناسیون این گروه‌های سنی در دست اقدام است.

کد خبر 1069478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha