کردستان فاقد کمپ اجباری معتادان متجاهر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان گفت: مردم نسبت به وجود معتادات متجاهر استان ناراضی هستند اما متاسفانه در استان کمپ اجباری معتادان متجاهر وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سردار علی آزادی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان در جمع اصحاب رسانه استان که به مناسبت روز جهانی مبارزه با موادمخدر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مردم نسبت به حضور معتادان متجاهر در سطح معابر ناراضی هستند اما متأسفانه در استان کمپ اجباری معتادان متجاهر نداریم و رایزنی‌هایی با وزارت کشور انجام شده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی این کمپ اجباری باشیم.

 

وی با بیان اینکه کمپ‌های اختیاری نگهداری معتادان متجاهر نیز ظرفیت کافی برای نگهداری همه این افراد را ندارند، بیان کرد: در بحث آلودگی به مواد مخدر کردستان نسبت به استان‌های دیگر یک استان پاک محسوب می‌شود اما نسبت به گذشته این استان متأسفانه آلودگی‌ها زیاد شده و کم کاری‌ها و غفلت‌هایی صورت گرفته است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان خاطرنشان کرد: در استان کردستان طی سه ماه اول سال جاری بیش از ۳۳۳ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده  و در این مدت بیش از ۵۳۰ کیلوگرم مواد پیش ساز شیشه هم کشف شده است.

 

سردار آزادی اعلام کرد: در این مدت ۸۶۵ نفر خرده فروش و معتاد متجاهر و سایر جرایم مرتبط دستگیر شده‌اند که بیشترین دستگیری‌ها در خصوص تریاک بوده و پس از آن شیشه دومین تعداد آمار دستگیر شدگان را دارد.

 

وی افزود: بیشترین شغل دستگیر شدگان مشاغل کاذب و بیکار بوده‌اند و ۳۳۷ نفر هم معتاد متجاهر در سطح استان جمع‌آوری شده است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اضافه کرد: رسالت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نظارت و ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های متولی در این حوزه است و 25 دستگاه، سازمان و نهاد در مرکز استان‌ها متولی حوزه مبارزه با اعتیاد هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند و از جامعه رسانه‌ای انتظار داریم با مطالبه‌گری از این دستگاه‌ها زمینه تحقق اهداف در این حوزه را فراهم سازند.

کد خبر 1069492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha