مدارس چند پایه ای خوسف حذف و ساماندهی می شوند

آخوندی گفت: با توجه به تحقق اهداف سند تحول بنیادین و ارتقای کیفی سطح آموزشی دانش آموزان، حذف مدارس چند پایه پیگیری و ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، شورای آموزش و پرورش شهرستان خوسف امروز (2 تیر) با حضور فرماندار و امام جمعه خوسف، اعضای شورا و مدیران محلی برگزار شد.

 

«محمدعلی آخوندی»، فرماندار شهرستان خوسف در ابتدای جلسه ضمن قدردانی از حضور فرهنگیان در عرصه انتخابات، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش شورایی برای تصمیم گیری مباحث مرتبط با این نهاد است، در این شورا با رای جمعی اعضا تصمیماتی برای ارتقای تحصیلی و زیر ساخت های آموزشی گرفته می شود.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه تمام تلاش شورای آموزش و پرورش این است تا با استفاده از فرصت ها، تحصیل فرزندان با مشکل مواجه نشود، افزود: تفکیک جنسیتی پنج مدرسه روستایی ماژان، سیوجان، اکبرآباد، تقی آباد و علی آباد زارعین در راستای اهداف سند تحول بنیادین، ارتقای کیفی آموزش و سلامت دانش آموزان در حال بررسی است.

 

آخوندی تصریح کرد: تفکیک جنسیتی این مدارس به دلیل کمبود دانش آموز و اختلاط پسر و دختر باید به صورت قانونی دنبال شود.

 

وی با اشاره به ساخت و سازها و مهاجرت معکوس در برخی از روستاها گفت: پیشنهاد می شود مدارس برخی روستاهای همجوار و دارای دانش آموز کمتر، دخترانه و برخی دیگر پسرانه شود تا هزینه های متحمل بر آموزش و پرورش هم کاهش یابد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص شهرستان و همچنین پراکندگی روستاها لازم است در نُرم مدارس شهرستان بازنگری شود، گفت: با توجه به لزوم افزایش کیفی مدارس و طبق قانون مصوب شده؛ بایستی مدارس چند پایه ای حذف شود و در این راستا ساماندهی مدارس خوسف در دستور کار است.

 

وی ضمن این مطلب که هیچ گونه مدرسه ای حذف نمی شوند بلکه فقط ساماندهی خواهند شد، گفت: با مشورت از انجمن اولیاء و مربیان، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران، روحانیون مدارس و با محوریت بخشداران نحوه ساماندهی مدارس بررسی و در جلسات آتی شورا تصمیم گیری خواهد شد.

 

آخوندی بیان کرد: تلفیق یا تفکیک مدارس بابد با کمک بخشداران و کمک شوراها و انجمن اولیا و مربیان و روحانیون محل بررسی شود، همچنین مهاجرت معکوس موجود نرم آموزشی ما را تامین می کند که در این صورت نیاز به برنامه ریزی برای جابجایی دانش آموزان ضرورتی نخواهد بود.

 

وی گفت: بعد از بررسی ها و طرح موضوع با والدین و بیان جوانب موضوع با هدف توجه به ارتقای کیفی آموزش برای نسل آینده و بر مبنای قوانین بالادستی در جلسات بعد تصمیم گیری خواهد شود، اما ملاک حذف کلاس های چند پایه و یا کلاس های مختلط طبق قوانین ابلاغی در دستور کار خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در هر زمان که کلاس های آموزشی مدارس آمار دانش آموزان به حد شاخص های قانونی برسد، حتی احداث مدارس جدید در دستور کار است، افزود: پس مبنای ساماندهی تعداد دانش آموزان هستند چراکه هزینه های معلمین و دانش آموزان بالاست و باید بهره وری برای افزایش سطح دانش آموزان در اولویت قرار بگیرد و به عنوان حق الناس بر عهده برنامه ریزان است.

 

آخوندی ادامه داد: مزایای مدارس شبانه روزی باید برای والدین بیان شود و با توجه به اینکه هزینه این مدارس برای خانواده ها رایگان است بهتر است از این فرصت مناسب استفاده شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار دانش‌آموز دختر و پسر در ۸۸ آموزشگاه خوسف مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند تهیه شده و در اختیار آنان قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1069514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha