ضرورت تقویت ارتباط روحانیون با جامعه / فرهنگ حجاب و عفاف ساماندهی شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ارتباط روحانیون در جامعه تقویت شود گفت: حجاب و عفاف یکی از وظایف روحانیون است که این فرهنگ را ساماندهی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز (چهارشنبه، ۲ تیر) در دیدار با مدیرکل، معاونین و جمعی از رؤسای شهرستانی اداره کل تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان با بیان اینکه امروز طلبه و قشر روحانی تاثیرات ارزنده ای در جامعه دارند، نقش ویژه امام باقر (ع) در نشر و معرفی فقه اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: عالمان شیعه از فرصت‌های ایجاد شده اگر چه سخت اما به خوبی و به نحو احسن استفاده می‌کردند.
 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز همه ابزارهای رسالت دین در اختیار روحانیون قرار دارد و بستر مناسب مهیاست افزود: جامعه برای لباس روحانیت احترام ارزشمندی قائل هستند و به آنها اعتماد ویژه ای دارند.
 

فلاحتی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بزرگ روحانیون این است که بر اساس بیانیه گام دوم، درباره گذشته سیاه نمایی نکنند و نقاط نورانی را برجسته کنند، افزود: تبلیغ دین خدا رسالت بزرگی بوده که بر عهده روحانیون گذاشته شده است.

 



نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اساس انقلاب اسلامی فرهنگ و تمدن سازی است، تصریح کرد: نظام اسلامی بر مبنای تقویت باورهای دینی بنا شده و روحانیون باید به این نکته توجه کنند.

 



آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه ارتباط روحانیون با مردم و علمای هر منطقه تقویت شود، اظهار کرد: روحانیون و مبلغان باید در راستای تحقق منویات رهبری و شعار سال به نوعی کمک کنند.‌

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، تصریح کرد: نباید برای ترویج عفاف و حجاب در جامعه تنها به ستاد امر به معروف تکیه کرد و از آنجایی که مسئولین نیز در اجرای این مورد شجاعت کافی ندارند لذا روحانیون وظیفه سنگینی برای ساماندهی این فرهنگ دارند.

 

 

کد خبر 1069600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha