لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام کردستان تا قبل از آغاز سالتحصیلی جدید

رشد فرهنگی و اجتماعی نیازمند گسترش فضاهای آموزشی است و تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام کردستان نیز تا قبل از سالتحصیلی جدید در راستای تحقق این هدف ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، گرچه شیوع ویروس کرونا منجر به تعطیلی مراکز آموزشی و مدارس در سطح کشور شد اما با تدابیر آموزش و پرورش کردستان این استان با داشتن بیش از سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی شهری و روستایی زمینه‌ساز آموزش، یادگیری و تعلیم و تربیت حدود ۲۹۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی بود.

 

هرچند با استفاده از شبکه شاد و بستر مجازی در دو سال اخیر آموزش دانش‌آموزان جریان داشت اما برخی مواقع در مناطق با وضعیت سفید و به ویژه مناطق روستایی دانش‌آموزان با حضور در کلاس‌های درس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یادگیری پرداختند.

 

با آغاز واکسیناسیون در کل کشور و کاهش وضعیت کرونا احتمال می‌رود که سالتحصیلی پیش‌رو با بازگشایی مدارس و تداوم آموزش در محل کلاس درس بصورت حضوری همراه شود و در این میان مسئولان و متولیان درصددند تا بتوانند با افزایش فضای آموزشی جدید در مناطق حاشیه‌ای و موردنیاز، زمینه حضور دانش‌آموزان را در کلاس درس فراهم کنند.

 

آموزش و پرورش استان کردستان نیز به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام خود تفاهم‌نامه‌ای فی مابین استانداری و سارمان نوسازی کشور در دستور کار قرار داده است.

 

کردستان با مشکلات زیرساختی در حوزه مدارس مواجه است

 

رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست شورای آموزش و پرورش کردستان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش را لازم دانست و بیان کرد: کردستان با مشکلات زیرساختی در حوزه مدارس مواجه است و باید تا قبل از سالتحصیلی جدید این مشکل در استان حل شود.

 

وی بیان کرد: براساس انعقاد تفاهمنامه بین استانداری و سازمان توسعه و نوسازی کشور ۳۵۰ کلاس به فضای آموزشی کردستان اضافه می‌شود که تاکنون کار احداث ۸۶ کلاس آغاز شده است.

 

 

وی عنوان کرد: ۶۰ درصد اعتبار احداث این تعداد کلاس باید از محل اعتبارات استانی و مابقی نیز از سوی سازمان توسعه و نوسازی مدارس کشور تامین شود.

 

مشکلات زیرساخت‌های آموزشی کردستان باید اولویت‌بندی شود

 

بنابر تاکید استاندار کردستان نیز رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزشی در سطح استان باید اولویت‌بندی شود و مناطق حاشیه‌ای مانند نایسر و آساوله در سنندج مشکلات زیرساختی دارند که باید برای رفع آن تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

 

بهمن مرادنیا با بیان اینکه احتمال بازگشایی مدارس باتوجه به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در سالتحصیلی جدید وجود دارد، افزود: ساخت مدارس در نواحی منفصل شهری باید به اولویت شورای آموزش و پرورش کردستان تبدیل شود.

 

بی‌شک مدرسه‌سازی از عوامل توسعه فرهنگی و اجتماعی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود و باید بیش از پیش مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

کد خبر 1069618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha