نرخ رسیدگی به پرونده‌ های قضایی چهارمحال و بختیاری به ۱۰۲ درصد رسید

بهرامی بابیان اینکه تعداد قضات استان نسبت به پرونده‌ های قضایی تشکیل شده تناسبی ندارد، گفت: این در حالی است که رسیدگی به پرونده‌ های وارده با تلاش مجموعه دادگستری استان به نرخ ۱۰۲ درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «احمدرضا بهرامی» امروز (چهارشنبه ۲ تیر) در نشست خبری اعضای شورای قضایی استان اظهار داشت: سرانه هر قاضی برای رسیدگی به این پرونده‌ها، یک هزار و ۶۰۰ پرونده بود.

 

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته ۳۱۴ هزار و ۳۶۵ فقره پرونده قضایی در استان مختومه و همچنین به ۷۰ درصد پرونده‌های مسن استان رسیدگی شد.

 

بهرامی تصریح کرد: در سال گذشته ۳۰۸ هزار و ۸۴۳ پرونده به شعب دادگستری و شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام وارد شد.

 

رئیس‌ کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، بیشترین تعداد پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری استان را به ترتیب سرقت، توهین به اشخاص، تهدید، تخریب، تصرف عدوانی، کلاهبرداری در حوزه کیفری و تامین خواسته، مطالبه وجه، اعسار، مطالبه خسارت دادرسی در حوزه مدنی، حقوقی اعلام کرد.

 

بهرامی ادامه داد: در راستای حفظ و احیای حقوق بیت‌المال و حقوق عامه نیز در حوزه اشتغال و حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری و تولید در استان تعداد ۶۰ فقره پرونده تشکیل شد که در نهایت منجر به راه‌اندازی مجدد ۲۹ کارخانه و کارگاه تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها شد.

 

به گفته وی در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی ۴۴۳ هکتار به دولت بازگشت داده شد و همچنین در حوزه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی ۱۴۶ و هفت هکتار از اراضی به وضع قبل بازگشت، ۳۲ هکتار از سواحل رودخانه آزاد شد و ۸۸ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و بسته شد.

 

بهرامی، پست‌های مصوب قضایی استان را ۳۲۶ مورد اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هم اینک ۱۹۳ قاضی در استان شاغل هستند و بر این اساس ۱۳۳ پست معادل ۴۱ درصد پست‌های قضایی استان بلاتصدی است.

 

رئیس‌ کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نسبت ازدواج به طلاق در این استان را پنج به یک اعلام کرد و گفت: زمانی که به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود بی‌شک سالانه شاهد تشکیل پرونده‌های متعددی در این رابطه در دادگستری هستیم.

 

بهرامی از درخواست یک هزار و ۷۵ مورد درخواست عفو طی سال گذشته نیز خبر داد و گفت: از این تعداد با ۳۶۱ مورد موافقت شد.

 

وی افزود: ۱۵ هزار و ۶۳۸ مورد ملاقات مردمی نیز در سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

 

کد خبر 1069664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha