جشنواره رضوی راهکار مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

حسنی خونسار گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از بهترین راه های مشارکت مردم در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه است.

معصومه حسنی خونسار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: درگیر کردن «عموم مردم» با کتابخوانی و معرفی و شناساندن کتابخانه های عمومی در سطح جامعه یکی از مزایای برگزاری این جشنواره است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه افزود: از ۱۰ دوره گذشته نهاد کتابخانه های عمومی کشور توفیق برگزاری و میزبانی پنج دوره را داشته و این ششمین دوره ای است که توسط نهاد کتابخانه های عمومی برگزار می شود، و استان کرمانشاه نیز میزبان کتابخوانان و مخاطبین کتاب و کتابخوانی است.

 

وی خاطر نشان کرد: از دو دوره گذشته بخش جنبی به این جشنواره افزوده شده و در دوره گذشته بخش امام جواد(ع) را داشتیم و در یازدهمین دوره نیز به دلیل داشتن دو نیمه شعبان در سال ۱۴۰۰ بخش امام زمان (عج) نیز به این جشنواره اضافه شد که د این دوره علاوه بر قالب های پرتکرار گذشته همچون چهار گزینه ای، نقاشی، پویش کتابخوان و داستانک بخش شعرگویی ویژه بزرگسالان و نوجوانان و قصه گویی از منابع جشنواره و منابع آزاد مرتبط با جشنواره را هم خواهیم داشت.

 

حسنی خونسار اظهار کرد: در این دوره جوایزی را نیز برای ناشران جهت تولید منابع اختصاص داده شد تا ناشران هم ضمن مشارکت در این جشنواره بر غنی شدن منابع مرتبط با ائمه معصومین (ع) بی افزایند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه  با توجه به شیوع ویروس کرونا  در تلاش هستیم این جشنواره کاملا در بستر فضای مجازی برگزار شود افزود: فایل کتاب ها در پایگاه جشنواره قابل دسترسی است و فایل صوتی و کتاب های بریل برای نابینایان نیز تولید شده و در کتابخانه های عمومی استان قابل دسترسی است. ضمن اینکه منابع مکتوب نیز در کتابخانه های سراسر استان در دسترس است.

 

وی گفت: یازدهمین دوره جشنواره  در بستر الکترونیک از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی با منابع کمتر، ایجاد قالب های جدید متناسب با سلایق مختلف، گروه سنی کودک در دو بخش  ۴ تا ۷ سال و  ۸ تا ۱۲ سال به صورت مجزا داوری و تقدیر می‌شوند و خرید ۷هزار و۲۰۰ نسخه از هر عنوان کتاب توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور از جمله ویژگی های متمایز یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی است. 

 

حسنی خونسار در پایان با اشاره به منابع مورد نیاز جشنواره  تصریح کرد:در بخش کودک کتاب زندگی امام رضا(ع) نوشته سید «محمد مهاجرانی» توسط نشر کتابک و مجموعه ۱۴ معصوم، امام زمان (ع) نوشته «زهرا عبدی» نشر جمکران معرفی ودر بخش نوجوان ۲ کتاب با عنوان «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره‌ی امام رضا(ع)و زیارت ایشان» نوشته «غلامرضا حیدری ابهری» از انتشارات به ‌نشر و «ده قصه از امام زمان عج» نوشته  «فریبا کلهر» از نشر قدیانی به عنوان منابع بخش نوجوان  معرفی شدند.

کد خبر 1069704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha