امر به صلح امری واجب است

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: امر به صلح امری واجب است که در حل و فصل مشکلات در کنار قدرت قانون نقش و جایگاه مهمی دارد.

حجت الاسلام  جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه مردم مطالبه گر هستند که قانون در سریعترین زمان مشکلات را پیگیری کند ، اما در کنار سیستم قضایی مصلحین بیشترین نقش را ایفا میکنند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: نقش مصلحین در بین دو مومن جهاد در راه خدا است و امروز وظیفه داریم پرچمدار این رسالت بزرگ باشیم و همانطور که بسیاری از مشکلات در بین مردم سرپلذهاب توسط بزرگان ، مصلحان،علما و... حل و فصل شده و خواهد شد و این امری ارزشمند است تا وضعیت پایداری حاکم در شهرستان باشد.

 

وی با بیان اینکه قرآن در مورد امر به صلح سفارش کرد است خاطر نشان کرد: در قرآن کریم صلح به‌عنوان یک اصل کلی حاکم بر روابط بین‌المللی معرفی شده است و خدا می‌فرماید: ﴿وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا وَ تَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ﴾ «و اگر به صلح گراییدند، تو [نیز] بدان گراى و بر خدا توکل نما که او شنواى دانا ا ست.»

 

حجت الاسلام  فاطمی نسب  با اشاره به اینکه مصلحین، سفیران صلح و سازش در خانواده ها هستند تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در رفع مشکلات مردم قدم‌های مثبت برداشته و اقدامات کاربردی انجام دهیم و مصلحین می توانند به عنوان نیروی محرکه در این امر یاری گر و کمک رسان باشند.

 

کد خبر 1069744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha