امنیت و آسایش جامعه در گرو تلاش های قوه قضائیه است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: قوه قضائیه نماد نظام مردم سالار دینی ایران و یکی از مهم ترین ارکان حاکمیتی است و تامین امنیت و آسایش جامعه در گرو قوه قضائیه است

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: هفته اول تیرماه یادآور شهادت معمار بزرگ دستگاه قضایی آیت الله بهشتی و ۷۲  تن از یاران ایشان است.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: شهید دکتر بهشتی فقیه فهیم و شخصیت مدیر و مدبری بود که به نیکی می توان او را معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دانست. ایشان پس از سال ها جهاد علمی در دوران استقرار انقلاب و استمرار جمهوری اسلامی ناجوانمردانه به شهادت رسید و این هفته مجال شایسته ای برای تحسین و تجلیل از مساعی صادقانه آن شهید خدوم و همسنگران ایشان است.

 

حجت الاسلام سلیمانی بیان داشت: به یقین قوه قضائیه نماد نظام مردم سالار دینی ایران و یکی از مهم ترین ارکان حاکمیتی است که رسالت خطیری در زمینه احیای عدالت ، احقاق حقوق عامه ، تضمین اقتدار نظام و امنیت ملی ، گسترش فرهنگ عدالت خواهی ، ایجاد و بسط مَشی و منش قانون گرایی در جهت اعتماد عمومی را بر عهده دارد.

 

امام جمعه آران و بیدگل ادامه داد: دین مبین اسلام دین رافت، مهربانی و عطوفت است و دستگاه قضایی در نظام اسلامی وظایف سنگینی بر عهده دارد که از مهم ترین این وظایف اجرای عدالت و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

 

حجت الاسلام سلیمانی، مشورت، مساوات، عدالت و عمران و آبادانی اساس کار قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: تامین امنیت و آسایش جامعه در گرو تلاش های قوه قضائیه است و این هم یک رسالت بسیار سنگین است که باید قدر این نعمت الهی را بدانیم.

 

یکم تا هفتم تیر به نام قوه قضائیه نامگذاری شده است.


 

کد خبر 1069751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha